دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شعر زرد کاهی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شعر زرد کاهی

کتاب زرد کاهی/ دو زبانه ی ترکی/ فارسی
44 شعر از شعرهای ناظم حکمت

ناظم حکمت در سال ۱۹۰۲ در تسالونیکی متولد شد. پدربز رگ مادریِ ناظم، مصطفی پاشا Celaleddin از لهستان.میاید کنستانتین ،Borjenski اشراف زاده ای بود که پس از شکست قیام در برابر اتر یش و روسیه در سال ۱۸۴۸ به پاریس گر یخت و از آنجا به استانبول رفته، به اسلام گر وید و لقب پاشاگرفت. او به عنوان یک Türkologie. کتاب « Anciens Turcs « را نوشت که او را میتوان یکی از بنیان گذاران واقعی تمدن ترک بحساب آورد. ناظم در سال ۱۹۲۰ او به عضویت سازمان مقاومت آناتولی پیوست، در سال ۱۹۲۳ عضو حزب غیرقانونی کمونیست ترکیه شد و در فاصله ی سالهای بین ۱۹۲۲ – ۱۹۲۵ در دانشگاه مردمشناسی شرق مسکو، تحصیل کرد همان جایی که پی تابوت لنین راه افتاد. پس از بازگشت به ترکیه از سال ۱۹۲۵ در خفا زندگی کردتا اینکه ، مجبور به مهاجرت به اتحاد جماهیر شوروی سابق شد ودر ترکیه به صورت غیابی به ۱۵ سال زندان محکوم شد. در سال ۱۹۲۸، پس از بازگشت به میهن خود دوباره، زندان در انتظارش بود. او تنها چند سال در آزادی زندگی کرد، که ۱۲ سال از آنرا در تبعید بسر برد. زندان اورا دچار بیماری های کلیه، چشم، قلب و کبد کرد وپیوسته از بی خوابی رنج می برد. مبارزات مطبوعاتی، برای اقدامات همبستگی در سراسر جهان با حکمت در آن دوره، تحت فشارنفوذ بسیاری از روشنفکرانی مانند پیکاسو، آراگون، سارتر، نر ودا، برشت و دیگران زیاد هم موثر واقع نشد و در زندان باقی ماند.

کلمات کلیدی: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر رمانتیک، شعر خارجی، دانلود pdf شعر، دانلود کتاب دو زبانه، دانلود شعر انگلیسی، شعر انگلیسی همراه با ترجمه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.