دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معرفی فولاد های زنگ نزن دوتایی داپلکس

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معرفی فولاد های زنگ نزن دوتایی داپلکس

فولاد زنگ نزن شامل گروهی از فولادهای پر آلیاژ بر پایه سیستمهای Fe-Cr ، Fe-Cr-C و Fe-Cr-Ni می باشد. این فولادها برای زنگ نزن بودن باید حاوی حداقل 10.5 درصد وزنی کروم باشند. این میزان کروم باعث تشکیل یک سطح غیر فعال اکسیدی می شود که از اکسیداسیون و خوردگی فلز زیری ، در شرایط محیط و غیر خورنده جلوگیری می کند. برخی از فولادها که حاوی کمتر از 11 درصد وزنی کروم هستند ، همانند آلیاژهای 9 درصد وزنی کروم برای کاربردهای تولید انرژی استفاده می شوند و گاهی هم با فولادهای زنگ نزن در یک گروه قرار می گیرند. باید در نظر گرفت که بسیاری از فولادها با 12 درصد وزنی کروم و یا فولادهایی با میزان کروم بیشتر در شرایط محیط دچار زنگ زدگی می شوند.

فولاد زنگ نزن فولادی است که 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل دارد. ورق های کمتر از 2/1 میلیمتر را به سختی می توان با جوش برق جوشکاری کرد زیرا احتمال سوراخ شدن آنها زیاد است. در موقع جوشکاری باید از گیره و بستهای مناسب برای جلوگیری از تاب خوردگی کار استفاده کرد.

کلمات کلیدی: فولاد زنگ نزن داپلکس، فولاد پرآلیاژ، دانلود کتاب معرفی فولاد های زنگ نزن دوتایی داپلکس، جوشکاری فولاد، فولاد، زنگ آهن، جلوگیری از زنگ زدگی آهن، متالوژی، رشته متالوژی، duplex stainless steel،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.