دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب الفبای تلاش معنوی از دیدگاه مولوی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب الفبای تلاش معنوی از دیدگاه مولوی

کتاب الفبای تلاش معنوی از دیدگاه مولوی نوشته‌ی محمدرضا زادهوش، به زندگی و آثار مولانا نگاه تازه‌ای دارد و سلوک این شاعر و عارف بزرگ ایران زمین را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

در دنیای ادبیات، می‌توان جملاتی پرمعنا یافت؛ جملاتی با واژگانی اندک، و معناهایی بزرگ. آثار مولوی این‌گونه است. در شرایطی که فشار جو مادی افزون‌تر می‌شود، مولوی هنوز برای ما ارمغان‌هایی دارد. راهنمایی برای تلاش معنوی که برای انسان امروز نیز پرفایده است. راهنمایی برای سلوک عارفان، سرفصل‌هایی برای خودشناسی، و مطالبی برای زندگی همه انسان‌ها. آن‌چه هنر والا را از دیگر هنرها ممتاز می‌کند، همین است، درس‌هایی برای زندگی انسان در هرجایی، در هر زمانی، و با هر زبانی.

در بخشی از کتاب الفبای تلاش معنوی از دیدگاه مولوی می‌خوانیم:

قافیه و مغلطه را گوهمه سیلاب پیر
پوست بود پوست بود درخور مغز شعرا

هنگامی که توخالی باشی، همه چیز از تو عبور می‌کند، نه از شادی‌های زودگذر خبری هست که پس از آن‌ها رنج، جانشین شود، و نه ناراحتی‌ها. همه چیز می‌گذرد، و تنها نوای الهی است که شنیده می‌شود. شکایت، بسیار است، یک نفر برای جوانی از دست رفته می‌نالد، دیگری برای این که سلامتی را از دست داده است؛ ولی سالک، تنها از یک چیز شکایت دارد، و آن هم جدایی از اصل خویش است. هنر، روایت تلاش برای وصال، و شکایت از فراق است، و مثنوی معنوی نیز جز این نیست، و با حکایت عشقی والا و شکایت فراق از عالم بالا، آغاز می‌شود.

کلمات کلیدی: مولانا، مولوی، عرفان مولانا، عرفان مولانا شعر، آموزش عرفان مولانا، فلسفه عرفان مولانا، عشق عرفانی مولانا، مراحل سلوک مولانا، شعر سلوک مولانا، سلوک عرفانی مولانا، مراحل سلوک مولانا، سلوک مولانا، سلوک از دیدگاه مولانا، شعر سلوک مولانا، سلوک عرفانی مولانا، دانلود pdf کتاب الفبای تلاش معنوی از دیدگاه مولوی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.