دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نگاهی شتاب زده به رواداری در فرهنگ و ادب ایران - بخش نخست

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نگاهی شتاب زده به رواداری در فرهنگ و ادب ایران - بخش نخست

این نوشته نگاهی داردشتاب زده به رواداری (تساهل، تسامح) در فرهنگ و ادب ایران با تکیه بر آثار مکتوب و تلاشی دارد برای جمع بندی و دریافت رهنمود.
رواداری می تواند زاویه دید سیاسی، مذهبی، فلسفی و یا اخلاقی داشته باشد و تحمل اندیشه و رفتار و اعمال دیگران در عرصه های نامبرده را شامل شود. بزرگان ایران عمدتا با وسعت مشرب تحسین برانگیزی به رواداری مذهبی پرداخته اند یعنی تحمل ادیان و مذاهب دیگر و همزیستی صلح آمیز با آنها. شاید از آنجائی که در جامعه ما تنوع سیاسی هرگز وجود نداشته، آرزوی آن نیز انعکاسی قابل ملاحظه ندارد. از اینرو این نوشته عمدتا، تکیه بر رواداری مذهبی یا آزادی اعتقادات دینی دارد.
نگارنده بر این باور است که مشرب وسیع بزرگان ما، بلند نظری و جهان بزرگ و وجدان آزاد آنها، ما را در تلاش امروزمان برای ساختن جامعه ای بدون قهر و خشونت و مبتنی بر خلاقیت و سازندگی، آبادانی و احترام متقابل، و پرورش روح آزادگی و انسان دوستی و ترک تعصبات به نحوی کارا، یاری خواهد کرد.

کلمات کلیدی: آزاد اندیشی، اغماض، تسامح، تساهل، خشونت، خودکامگی، حقوق انسانی، رواداری، شاعرین ایرانی، ادبیات ایران، بررسی ادبیات، مولانا، عطار نیشابوری، حافظ، سعدی، مولوی، بررسی شعر فارسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.