دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پژوهشی درباره وسایل ایمنی و تسلیح

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پژوهشی درباره وسایل ایمنی و تسلیح

علی احمدی در کتاب پژوهشی درباره وسایل ایمنی و تسلیح، پژوهشی در حوزه فناوری فیوزها و سازوکارهای ایمنی و تسلیح مهمات انجام داده است.

در ابتدا، مفاهیم و ادبیات موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. سیر تاریخی و نسل‌های مختلف این فناوری ارایه شده و به رویدادهای موثر بر توسعه فناوری اشاره شده است. سپس وضعیت محصولات فیوزها و سازوکارهای ایمنی و تسلیح در کشورهای مختلف جهان بررسی شده و انواع نمونه‌های خارجی به همراه کاربردهای آن‌ها در جنگ‌های مختلف، مورد مطالعه قرار گرفته است. فیوزها و سازوکارهای ایمنی و تسلیح، اگرچه جزو تجهیزاتی هستند که دارای طبقه بندی نظامی بوده و رسما اطلاعات اندکی درباره آن‌ها از سوی سازندگان ارایه شده است، ولیکن به دلیل حجم و گستردگی کاربرد آن‌ها در جنگ‌های مختلف طی 70 سال اخیر و نیز عدم عملکرد تعداد قابل توجهی از آن‌ها، عکس‌ها، تصاویر، توضیحات و تحلیل‌های نسبتاً مفصلی درباره آن‌ها در منابع وجود دارد. 

اساسا نخستین کاربرد فناوری فیوزها و سازوکارهای ایمنی و تسلیح به زمان جنگ جهانی اول و حتی پیش از آن برمی‌گردد. طرف‌های درگیر در جنگ به ویژه آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها در جنگ جهانی اول از این فناوری بهره گرفته و با توجه به تاثیر مثبت آن در کاهش تلفات نیروهای خودی و جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته و نیز تاثیر آن در افزایش اثربخشی مهمات، پس از جنگ، توسعه این فناوری در دستور کار کشورهای پیشرفته قرار گرفت. ابتدا فیوزهای بسیار ساده با ضامن ایمنی دستی توسعه داده شد تا به این ترتیب، ایمنی سلاح در فرآیندهای حمل و نقل، انبارداری و عملیات، افزایش یابد. در گام بعدی، توسعه فیوزهای پیچیده تر و پیشرفته تر با قابلیت ایمنی بالاتر، و نیز قابلیت‌هایی نظیر عملکرد زمانی یا تاخیری در دستور کار قرار گرفت. این فیوزها اگرچه عمدتا به صورت مکانیکی یا پیروتکنیکی عمل می‌کردند تاثیر چشمگیری در افزایش اثربخشی تسلیحات داشتند. به تدریج فیوزهای پیچیده‌تر از قبیل فیوزهای زمانی مکانیکی، فیوزهای ارتفاع سنج فشاری، فیوزهای ارتفاع سنج رادیویی و غیره نیز توسعه داده شدند.

کلمات کلیدی: انواع تجهیزات ایمنی، لیست تجهیزات ایمنی، تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی، آشنایی با وسایل حفاظت فردی، دستورالعمل وسایل حفاظت فردی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.