دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مانیفست دارکولییسم

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مانیفست دارکولییسم

کتاب مانیفست دارکولییسم نوشته‌ی محمدرضا نظری دارکولی، قوانین مکتب ادبی جدیدی را معرفی می‌کند که به بررسی محتوای آثار ادبی می‌پردازد.

دارکولییسم (به فرانسه: Darkoliisme، به انگلیسی: Darkoliism) یک جنبش (مکتب) ادبی است که در سال ۲۰۱۵ توسط محمدرضا نظری دارکولی، نویسنده و منتقد ادبی ایرانی و شاگردان، دوستان، همکاران و پیروان ادبیاتش در ایران و خارج از ایران شکل گرفت.

محمدرضا نظری دارکولی در سال ۲۰۱۵ مانیفست یک جنبش ادبی را به نگارش رساند که ۱۰ قانون در خود داشت و به پیشنهاد دوستان و همکارانش نام دارکولی (Darkoli) بر آن نهاده شد که ضمن اشاره به ادبیات خاص محمدرضا نظری دارکولی، نام روستایی در شهرستان دلفان ایران است که مردمی مهرپرست داشته است؛ زیرا قوانین جنبش دارکولی نیز گسترش مهرورزی میان انسان‌ها را دنبال می‌کند.

پس از انتشار مانیفست جنبش (مکتب) دارکولی و در دسترس عموم قرار گرفتن آن، این جنبش از سوی پیروانش، مکتب ادبی دارکولییسم Darkoliisme خوانده شد. قوانین دهگانه‌ی مکتب ادبی دارکولییسم به محتوای آثار ادبی می‌پردازد و در مقابل فرمالیسم روسی که زبان فیزیکالیستی دارد با جدیت برخواسته است. دارکولییسم Darkoliism نقطه‌ی مقابل فرمالیسم است و می‌کوشد جایگاه ارزنده‌ای برای مسئولیت اجتماعی در ادبیات به وجود آورد. Darkoliism انتخاب است و دل مشغولی هرمنوتیک دارد.

کلمات کلیدی: مقاله مکتب های ادبی، انواع مکتب های ادبی، مکتب های ادبی pdf، دانلود کتاب مکتب های ادبی، دانلود رایگان کتاب مکتب های ادبی، مکتب های ادبی کتاب، مقاله درباره نقد ادبی، مکاتب نقد ادبی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.