دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب علاءالدین و چراغ جادو

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب علاءالدین و چراغ جادو

کتاب علاءالدین و چراغ جادو اثر لوگان مارشال روایتی تخیلی و قدیمی است که در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی رواج دارد. این کتاب با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم و منضم به تصاویر متعددی که برای تسهیل درک ماجراهای قصه بکار گرفته شده‌اند، سعی دارد تا برای آگاهی و سرگرمی کودکان و نوجوانان فارسی زبان مفید واقع گردد.

نقش اجنه در قصه‌ها:

در  کتب عهد عتیق آمده است که خداوند بزرگ از باقیماندۀ گِلی که برای سرشتن کالبد حضرت آدم (ع) استفاده کرده بود، برایش همسری آفرید تا یار، همدم و آرامش بخش وجود او در مصائب زندگی باشد اما او که "لیلیس" خوانده می‌شد، دَم از برابری و مساوات حقوق با حضرت آدم (ع) می‌زد و دلیل می‌آورد که هر دو از یک خاک آفریده شده‌اند لذا بر همدیگر هیچگونه برتری و حاکمیتی ندارند و از این جهت حاضر به اطاعت از شوهرش نشد. بنابراین خداوند از گِلی که برای ساختن دندۀ چپ حضرت آدم بکار برده بود، مقداری را برداشت و از آن حضرت حوّا (س) را ساخت، تا همسری مطیع و مهربان برای شوهرش در کشاکش زندگی باشد. 

"لیلیس" زیبا نیز که نسبت به فرمان الهی متمرد گردیده بود، برای ابد به قعر جهنم تبعید گردید اما در کمال ناباوری توانست پس از مدتی فرمانروای دوزخ را با عشوه‌گری بفریبد و برایش فرزندانی به دنیا بیاورد.  

"لیلیس" زیبا پس از هزاران سال به طریقی توانست به همراه فرزندانش از دوزخ بگریزد و به سطح زمین بیاید و به همراه آنان دودمان اجنه را بنیاد بگذارد. 

امروزه گروهی از مردم جهان هیچگونه اعتقادی به اجنه ندارند اما گروه بسیار دیگری نیز بر وجود اجنه در جهان ما اصرار می‌ورزند. برخی از این گروه‌ها حتی اجنه را به دو گروه: اجنه خوب و اجنه بد و یا به عبارتی دیگر: اجنه مسلمان و اجنه غیر مسلمان تقسیم نموده‌اند. به هر حال تاکنون دلایل متقنی توسط دانشمندان در رد و یا قبول حضور اجنه در جهان ما ارائه نشده است. 

کلمات کلیدی: Aladdin and the Wonderful Lamp، Logan Marshal، داستان بچگانه، کتاب کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، داستان کودک، قصه های کودکان، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، کتاب داستان کودک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.