دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب خون سیاوش

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب خون سیاوش

کتاب خون سیاوش اثر سیاوش کسرایی، مجموعه‌ای از اشعار کوتاه و دلنشین اوست.

سیاوش کسرایی در سال ۱۳۰۵ در اصفهان متولد شد. وی سرودن شعر را از جوانی آغاز کرد و یکی از شعرای شاخص مکتب نیمایی بود. بسیار زود به همراه خانواده‌اش به پایتخت آمد. او در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درس خواند و علاوه بر فعالیت‌های ادبی و سرودن شعر، عمری را به تکاپوهای سیاسی (حزب توده ایران) گذراند. اما سرانجام، مجبور به مهاجرت شد و دوازده سال پایانی زندگی‌اش را ابتدا در کابل و سپس در مسکو به‌سر برد.

وی سال‌های پایانی عمر خویش را دور از کشور خود و در تبعید در اتریش و شوروی گذراند؛ کسرایی در سال ۱۳۷۴ به دلیل بیماری قلبی در وین، پایتخت اتریش در سن ۶۹ سالگی بر اثر بیماری ذات‌الریه زندگی را بدرود گفت و در گورستان مرکزی وین (بخش هنرمندان) به خاک سپرده شد.

این شاعر در شعر خود هم ار خود سخن می‌گوید هم از اجتماع. در شعر او هم روح اجتماعی و حماسی جلوه‌گر است هم روح غنایی و تغزلی. کسرائی در اولین مجموعه خود که در 1337 به نام آوا منتشر ساخت نوعی شعر فردی ارائه کرد که زبانی زیبا ولی نه چندان مستقل دارد

در میان اشعار او منظومه آرش کمانگیر که در سال 1338 منتشر ساخت از لحاظ اجتماعی و به سبک حماسه سرایی و شعر غزل برای درخت از لحاظ سبک و محتوا درخشش خاصی دارند.

وی در کتاب خون سیاوش که در سال 43 منتشر ساخته بود نوعی شعر اجتماعی را نمایان می‌سازد.

در بخشی از کتاب خون سیاوش می‌خوانیم:

مهتاب دلپسند
دیری است کاین دریچه تو را انتظار بر
آغوش‌ها گشوده و خاموش مانده است
از کوه‌ها برای
بردشت‌ها بتاب
فانوس آسمان
امشب مرو به خواب
امشب اگر بر آبی
هر اشک شبنمی
لبخند می‌شود
وین دوزخ زمین
سیمینه چون بهشت خداوند می‌شود
از دست‌ها برای
در چشم‌ها بخند
مهتاب دلپسند

کلمات کلیدی: شعر اجتماعی، دانلود مجموعه شعر، دانلود کتاب شعر کوتاه، مجموعه شعر کوتاه، دالود pdf کتاب خون سیاوش، کتاب خون سیاوش رایگان، دانلود کتاب شعر، دانلود کتاب شعر اجتماعی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.