دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دختر هیزم شکن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دختر هیزم شکن

کتاب دختر هیزم شکن نوشته‌ی داینا مالوک، مجموعه‌ای شامل هفت داستان کوتاه است که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان سرگرم کننده و آموزنده باشد.

انسان‌ها از بدو خلقت تاکنون همواره آرزوها و تجارب خود و پیشینیان را در قالب داستان‌ها و افسانه‌ها به شکل سینه به سینه و پس از اختراع خط به صورت نوشتار به نسل‌های بعدی و حتی ملت‌ها و فرهنگ‌های دیگر منتقل ساخته‌اند. بیشترین محبوبیت داستان‌ها در بین کودکان و نوجوانان وجود دارد آنچنانکه مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها شب‌های بلند زمستانی را بدون قصه گوئی به صبح نمی‌رساندند. 

قصه‌ها و قصه گویی بخش برجسته‌ای از فرهنگ ایرانیان را تشکیل می‌دهند زیرا فرزندان بهتر از هر شیوه‌ی دیگری با تجربیات گذشتگان آشنایی می‌یابند تا از آن‌ها در زندگی خویش سود جویند. داستان‌ها آنچنان در اقوام مختلف گسترش یافته‌اند که بسیاری از آن‌ها را می‌توان با اندک تغییری در فرهنگ مردمان شرق و غرب تا سرخپوستان و اسکیموها شنید و عبرت گرفت.

در بخشی از کتاب دختر هیزم شکن می‌خوانیم:

پسرک شرور از بی اعتنائی سرباز کوچولو بر آشفت و گفت : بسیار خوب، عاقبت کار خودت را تا فردا خواهی دید.
صبح فردا وقتی که بچّه‌های ساکن قصر از خواب بلند شدند، سرباز کوچولوی حلبی را بر لبۀ بیرونی پنجره یافتند. آن‌ها نمی‌دانستند که عامل این کار را باد و یا پسرک شرور بدانند ولیکن تا خواستند چاره‌ای بیندیشند، هم زمان لنگه‌های پنجره در اثر وزش باد بهم خوردند و در اثر آن سرباز کوچولوی حلبی از طبقه سوم قصر به بیرون پرتاب شد. این سقوط بسیار وحشتناک می‌نمود بطوریکه سرباز حلبی در حالیکه پاهایش در هوا معلق مانده بودند، از ناحیه سر و با شدت تمام به زمین برخورد کرد و تفنگش بین شکاف‌های آسفالت حیاط قصر گیر کرد.

باغبان و پسرکی که در آن حوالی بودند، این واقعه را دیدند اما چون معمولاً شاهد چنین رفتارهائی از جانب بچه‌های قصر می‌بودند لذا توجهی به آن نگذاشتند.
سرباز کوچولو از شدت درد ناله می‌کرد و کمک می‌خواست : من اینجا هستم، لطفاً کمکم کنید.
باغبان و پسرک که مشغول کارهای روزمرۀ خودشان بودند، متوجه التماس‌های سرباز حلبی نشدند و برای کمک به سویش نیامدند.
سرباز کوچولو از درد به خودش می‌پیچید اما چون دارای یونیفرم سربازی بود، از گریه کردن و نشان دادن ضعف خودداری می‌کرد و ظاهر مقاوم و راسخ خود را بخوبی حفظ می‌نمود.

کلمات کلیدی: کتاب داستان کودک، داستان بچگانه، قصه های کودکان، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، Dinah Mulock، داستان کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، کتاب کودک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.