دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیر ارتباطات اجتماعی در ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیر ارتباطات اجتماعی در ایران

کتاب سیر ارتباطات اجتماعی در ایران نوشته‌ی حمید مولانا، اولین تحقیق و تدوین جامع و علمی درباره‌ی روند ارتباطات اجتماعی در تاریخ معاصر ایران است. اطلاعات و ارتباطات رگ‌های حیاتی هر نظامی هستند، ولی در اجتماع پیچیده‌ی امروزی، این زیرساخت‌های انسانی و ارزش‌های سیاسی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی هستند که مسیر و روش ارتباطات را تعیین و راهنمایی می‌کنند.

در بخشی از کتاب سیر ارتباطات اجتماعی در ایران می‌خوانیم:

یکی از ارکان انقلابی در ایران که شبکه نهضت مشروطه طلبی را بیش از پیش ریشه‌دار کرد و در ارتباطات اجتماعی عصر انقلاب مشروطه نقش مهمی داشت انجمن‌های سری بود. این انجمن‌ها در تاریخ مشروطه ایران فصل جداگانه و مخصوصی دارد. ولی از جنبه آمیزش انجمن‌ها با مطبوعات ملی و عوامل ارتباطات اجتماعی در ایران همین قدر باید یادآوری کرد که انجمن‌ها در حقیقت مرکز تهیه مقالات انقلابی روزنامه‌ها و همچنین مرکز مباحثه و تفسیر و تعبیر نوشته‌های مطبوعات ملی به شمار می‌رفت. 

انجمن‌های سری در اواخر قرن نوزدهم در تهران و شهرستان‌ها بوجود آمدند و در اوایل قرن بیستم در اکثر شهرهای بزرگ ایران گسترش یافتند و مرکز تجمع و فعالیت ملیون و آزادی‌خواهان گردید. دو دسته مهم در تشکیل این انجمن‌ها نقش بسیار مهمی ایفا کردند، روزنامه نگاران و روحانیان. و این قابل توجه است که مثلًا از 54 نفر عضو اولین انجمن سری که در تهران تشکیل شد بیست نفر روزنامه نگار و بقیه روحانی و بازرگان بودند. حضور روزنامه نگاران از این جهت در انجمن‌های سری اهمیت داشت که علاوه بر آگاهی و دانشی که از اوضاع داخل و خارج کشور داشتند، روزنامه‌ها و جزوه‌های آن‌ها وسیله ترویج و توسعه انجمن‌های سری بین مردم بود.

کلمات کلیدی: تحولات جامعه امروز، سیاست های ارتباطی، جامعه شناسی ارتباطات، انواع ارتباطات اجتماعی، روابط بین فردی pdf، اصول و مبانی ارتباطات، دانلود کتاب جامعه شناسی، ارتباطات اجتماعی pdf، نظریه های جامعه شناسی pdf، مبانی جامعه شناسی pdf، جامعه شناسی چیست pdf، جامعه شناسی، ارتباطات، ارتباطات در جامعه، فرهنگ در جامعه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.