دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای ارزیابی اثر بر سلامت در صنعت نفت و گاز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای ارزیابی اثر بر سلامت در صنعت نفت و گاز

کتاب راهنمای ارزیابی اثر بر سلامت در صنعت نفت و گاز اثر ایرج نبی پور، به بررسی نقش ارتقای سلامت نیروی کار و جامعه‌ بر رشد اقتصادی کشور پرداخته است.

رشد پرشتاب صنعت و درهم‌تنیدگی آن با تار و پود زندگی فیزیکی، اجتماعی و زیست محیطی انسان، موجب آن شده است که به پتانسیل اثرات ناخواسته‌ی صنایع گوناگون در زوایای زیست محیطی و اجتماعی نگریسته شود و از این رو، امروزه ارزیابی اثر بر جامعه و ارزیابی اثر بر محیط زیست به‌صورت پیوست‌هایی به پروژه‌ها، طرح‌ها، سیاست‌ها و یا برنامه‌های در دست اجرا الحاق می‌شوند.

از دهه‌ی 1990 میلادی ارزیابی اثر بر سلامت (HIA)، به پروژه‌های صنعتی پیوست گردیده و در دهه‌ی اول هزاره‌ی جدید نیز شاهد رشد پرشتاب HIA در بسیاری از نقاط دنیا، به‌ویژه اروپا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و آمریکا بوده‌ایم و ارزیابی اثر بر سلامت در رأس برنامه‌های راهبردی کنگره‌ی آمریکا، از سال 2008 میلادی قرار گرفته و از همه پراهمیت‌تر آن که سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در توسعه‌ی اندیشه‌ی HIA، نقش حمایتی ویژه‌ای را بر عهده گرفته است.

در قسمتی از کتاب راهنمای ارزیابی اثر بر سلامت در صنعت نفت و گاز می‌خوانیم:

در هنگامه‌ی ترسیم نیمرخ سلامت جامعه، لازم است که به فرهنگ بومی، سلسله مراتب اجتماعی موجود و نیز قواعد و نکات اخلاقی مورد پذیرش جامعه احترام گذاشت. زیرا در هنگام گردآوری اطلاعات، هر چقدر اعضا‌ی تیم HIA به رسوم و فرهنگی بومی احترام گذارند، می‌توانند ضمن جلب اعتماد مردم، زمینه‌ی همکاری با آنان و ذی نفع‌های بومی را بگسترانند.

درهم تنیدگی با مردم، ارتباط شفاف و بیان اهداف کار و توصیف روش جمع آوری داده‌ها به آنان، بهترین راهبرد به منظور دستیابی به اهداف موفقیت آمیز است. البته روش شناسی این گام برخاسته از منشور هدف و عملکرد و مواردی اخلاقی
است که در گام قلمرونگری توسط کمیته‌ی راهبردی HIA به تأیید رسیده است.

کلمات کلیدی: نفت ایران، صنعت نفت، نفت، مهندسی نفت، محیط زیست، حفاظت از محیط زیست، مدیریت محیط زیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.