دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چگونه بر ترس از سخنرانی غلبه کنیم؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چگونه بر ترس از سخنرانی غلبه کنیم؟

کتاب چگونه بر ترس از سخنرانی غلبه کنیم؟ به قلم مرتضی حسینی به معرفی راهکار‌های کاملا عملی برای غلبه بر ترس از سخنرانی می‌پردازد.


صحبت کردن در جمع یا به اصطلاح سخنرانی کردن از نظر من کاری بسیار سخت بود و در آن زمان بزرگ‌ترین چالش برای من بود. تا این‌که بلاخره از من خواستند تا در جمعی سخنرانی کنم، به جرات می‌گویم که از شدت ترس و استرس واقعا مغزم از کار افتاده بود و کاملا دست‌پا‌چه شده بودم، بدنم به شدت عرق کرده بود، و صدای قلب خودم را به راحتی می‌شنیدم، نمی‌توانستم متنی را که روی کاغذ نوشته بودم را بخوانم ولی چهره مخاطبین خودم را به خوبی می‌دیدم حتی مردمک چشم‌های آن‌ها را نیز می‌دیدم.

شاید این حال و روز خیلی از ما باشد زمانی که می‌خواهیم در جمعی صحبت کنیم. خیلی از افراد به خاطر این‌که نمی‌توانند در جمعی صحبت کنند فرصت‌های بسیار زیادی را از دست می‌دهند، بارها دیده‌ام در اطراف خودم افرادی را که توانایی‌های خوبی داشتند اما بزرگ‌ترین چالش این افراد این بوده است که در جمعی ایده‌ها و نظرات خودشان را بگویند، اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید این کتاب می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

در بخشی از کتاب چگونه بر ترس از سخنرانی غلبه کنیم می‌خوانیم:

اگر نتوانیم ترس و استرس را کنترل کنیم!

هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که به دلیل ترس از صحبت در جمع، خودم چه فرصت‌های طلایی و خوبی را از دست دادم و می‌دانم که این مشکل خیلی از افراد است، سال اول دانشگاه بودم که یکی از درس‌های آن ترم را خیلی خوب بلد بودم، چون از قبل در مورد آن مطالعه داشتم و بارها موقعیت پیش آمده بود تا بتوانم ایده‌ها و نظرات خودم را در کلاس اعلام کنم اما به دلیل ترسی که داشتم از این کار دست کشیدم و وقتی می‌دیدم که یکی از همکلاس‌هایم دست خودش را بالا می‌آورد و نظری شبیه به نظر بنده را می‌دهد اما ناکامل‌تر و تشویق می‌شد چه حس بدی داشتم!

نه به این خاطر که دوستم ایده‌ای گفته نه، به این خاطر که من نظر بهتر و ایده‌ای جالب‌تر داشتم اما توان بیان آن را نداشتم و خب در حقیقت حالم بسیار بد می‌شد، شاید بعضی از دوستان این شرایط را یا همین‌گونه یا به‌گونه‌ای دیگر تجربه کرده باشند، خیلی از مواقع ترس از سخنرانی در جمع اگر کنترل نشود مانع این می‌شود که ما بتوانیم توانایی، افکار، ایده‌ها و نظرات خودمان را بیان کنیم،
بگذارید خیلی ساده بگویم افرادی که به دلیل ترس از صحبت کردن در جمع نمی‌توانند آن‌گونه که باید و شاید صحبت کنند خیلی از فرصت‌ها را از دست می‌دهند.

توجه: ترس از سخنرانی اگر کنترل نشود می‌تواند برای ما دردسرساز شود.

کلمات کلیدی: سخنرانی، ترس از سخنرانی، غلبه بر استرس در سخنرانی، مدیریت ترس از سخنرانی، درمان ترس از صحبت در جمع، درمان لرزش صدا هنگام سخنرانی، ترس از سخنرانی در جمع، تپش قلب در هنگام سخنرانی، آداب سخنرانی در جمع، فن سخنرانی در جلسات، فن سخنرانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.