دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پزشکی آینده، پزشکی سیستمی، پزشکی P4

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پزشکی آینده، پزشکی سیستمی، پزشکی P4

کتاب پزشکی آینده، پزشکی سیستمی، پزشکی P4 به قلم ایرج نبی پور و مجید اسدی نوشته شده است.

برای درک جهان بیولوژیک، دانشمندان ناچارند که به سوی ناشناخته‌ها، به ویژه به سوی چالش‌های بزرگ پیش روند. چالش‌هایی که با پرسش‌هایی عظیم و پیچیده همراه هستند. سیستم‌های بیولوژیک از قوانین حاکم بر سیستم‌های پیچیده پیروی می‌کنند.
یک سیستم پیچیده دارای تعداد زیادی اجزای بر هم کنش است که فعالیت انباشتی آن‌ها نمایی غیر خطی داشته و به شکل آشکار تحت فشارهای خاصی نیز رفتار خود سازمان‌دهی از خود نشان می‌دهند. برای مدل سازی هر رفتار پیچیده، ما می‌بایست از اجزاء تشکیل دهنده‌ی جدا از هم آن زیرسیستم‌ها و نیز الگوی پیچیده‌ی ”خودسازماندهی“ که از بر هم کنش این اجزاء خاص
می‌آیند، آگاهی داشته باشیم.

تاکنون اساس روش شناخت فرآیندها بر پایه‌ی روش‌های استقرایی و خرد کردن سیستم به اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن و بررسی روابط خطی این اجزاء بوده است. هر چند در پنج سده‌ی گذشته، بشر توانسته است بر این پایه به پیشرفت‌های بسیار بزرگی
نایل شود ولی طی چند دهه‌ی گذشته پی برده است که این شیوه، پاسخگوی شناخت سیستم‌های پیچیده مانند سیستم‌های بیولوژیک نیست و از این رو کم‌کم تفکر سیستمی در کاوش‌های علمی، راه خود را باز می‌نماید.

در حقیقت تفکر سیستمی، رهیافتی بسیار فرا دقیق برای دریافت روابط غیر خطی است که روش‌های استقرایی در علم، توان دریافت آن‌ها را ندارند. بنابراین تفکر سیستمی، بینش درک ماهیت کل سیستم را امکان پذیر می‌سازد؛ با درکی که نمی‌توان بر پایه‌ی مطالعه‌ی مجزای اجزای سیستم به دست آورد. بدین سان تفکر سیستمی یک پارادایم است که پیوستگی‌های میان اجزاء گوناگون و بر هم کنش آن‌ها را تحت رصد قرار می‌دهد. امروزه به دانش بیولوژی و در نتیجه پزشکی به صورت دانش اطلاعات نگریسته می‌شود.

کلمات کلیدی: پزشکی کلی نگر، بیولوژیک، تکنولوژی، بهداشت عمومی و فردی، بیولوژی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.