دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کنترل صنعتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کنترل صنعتی

سیستم کنترل اتوماتیک:
اصولا به وسایلی اطلاق میگردد که در هر لحظه به طور اتوماتیک و خودکار و بدون کمک خارجی یک سلسله اعمال مدار را بررسی و اگر اختلافی در نتیجه پیش بینی شده داشته باشد آن را اصلاح کند.
فرآیند: عبارت است از یک سری تحولات زنجیره ای که به سمت نتیجه مطلوب هد ایت میشوند.
حوزه اندازه گیری (range):
محدوده ای از دامنه تغییرات مورد اندازه گیری است که عنصر اندازه گیری قادر به اندازه گیزی آن باشد. بنابراین همواره باید اندازه گیری را انتخاب نمود که حوزه اندازه گیری آن دامنه تغییرات احتمالی کمیت مورد کنترل را تحت کنترل قرار دهد.
صفر اندازه گیری:
معمولا نقطه مشخصی را در حوزه اندازه گیری به عنوان نقطه صفر در نظر میگیریم. مثلا در اندازه گیری های حرارت نقطه صفر زمانی است که آب یخ میزند، و در اندازه گیری فشار، فشار اتمسفر به عنوان فشار صفر در نظر گرفته میشود.
تقسیم بندی سیستمهای کنترل:
سیستمهای کنترل به دو نوع حلقه باز و حلقه بسته تقسیم بندی می شوند. تغییرات ورودی ممکن است فقط براساس اطلاع از مدل سیستم و یا تجربه صورت گیرد و بدون اطلاع از خروجی باشد که در آن صورت سیستم را حلقه باز می نامند. در صورتی که عملیات و تغییرات ورودی براساس اطلاع از خروجی صورت گیرد سیستم را حلقه بسته و به آن سیستم کنترل فیدبک دار گویند.
در کنترل حلقه باز ورودی براساس اطلاع قبلی از مدل سیستم به منظور ایجاد خروجی معین به سیستم اعمال میشود. کنترل کننده شکل سیگنال ورودی را به طور متناسب تغییر و تقویت میکند. قسمت محرک دارای توان زیاد بوده و براساس سیگنال دریافتی از کنترل کننده نیروی لازم را اعمال نموده و حرکات لازم انجام میدهد.
سرفصل های جزوه کنترل صنعتی:
فصل اول :
    تعاریف و اصطلاحات در کنترل صنعتی
فصل دوم :
    1. اندازه گیرهای وضعیت (مقاومتی، سلفی، خازنی)
    2. روش های اندازه گیری دما
    3. روش های اندازه گیری فلو
    4. روش های اندازه گیری فشار
    5. روش های اندازه گیری سطح مایعات
فصل سوم :
    1. فرایند های صنعتی وبه دست آوردن تابع تبدیل آن ها
    2. ساده سازی نمودار جعبه ای
فصل چهارم:
    سنسور های بدون تماس
فصل پنجم : کنترل کننده ها
    کنترل کننده های PLC
    کنترل کننده های PID و ON/OFF

کلمات کلیدی: کتاب کنترل صنعتی، دانلود جزوه کنترل صنعتی، دانلود کتاب مهندسی برق، اصطلاحات کنترل صنعتی، کنترل کننده PLC، سیستم کنترل اتوماتیک، روش های اندازه گیری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.