دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جنبش بزرگ طبرستان - مازیار،‌ مرداویج،‌ عضدالدوله

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جنبش بزرگ طبرستان - مازیار،‌ مرداویج،‌ عضدالدوله

تاریخ ایران پس از اسلام به پنج‌دوره تقسیم می‌شود؛ سلطه عرب، رستاخیز ایران، سلطه تُرک‌ها، پاگیری‌دوباره‌ایران، تاریخ معاصر.

مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش از تاریخ پس اسلام، همانا رستاخیز ایران است. ایرانیان پس از دو قرن سکوت و شوکی که ناشی از یورش اعراب است، به خود آمده و از خواب غفلت بیدار می‌شوند. جنبش‌های بزرگی برای احیای پادشاهی ایرانی و رهایی از یوغ اعراب آغاز می‌شود. بابک خرم‌دین در آذربایجان، مازیار و مرداویج در طبرستان، یعقوب‌لیث صفاری در سیستان و نهایتا برادران بویه که آن‌ها نیز از اهالی طبرستان هستند؛ در دوره‌های زمانی نزدیک به هم، اقدام به احیای پادشاهی ساسانی‌ می‌کنند.

این سلسله جنبش‌ها سرانجام به وسیله برادران بویه به ثمر نشسته و بغداد به دست ایرانی‌ها تصرف می‌شود. عضدالدوله دیلمی اختیار تمام امور را از خلیفه گرفته و خود را شاهنشاه ایران و جانشین ساسانی‌ها می‌نامد و به نام خود سکه می‌زند.

در این کتاب با بهره‌گیری از تواریخ دست اول و نزدیک به آن روزگاران، به بررسی جنبش طبرستان که با مازیار آغاز شده و با برتخت شاهی نشستن عضدالدوله به انجام می‌رسد، می‌پردازیم.

کلمات کلیدی: سلطه عرب، دانلود کتاب تاریخی، کتب تاریخی، تاریخ ایران باستان، ایران پس از اسلام، ورود اسلام به ایران، تاریخ اسلامی، رستاخیز ایران، سلطه ترک ها برا ایران، پاگیری دوباره ایران، تاریخ معاصر، مرداویج، مازیار، طبرستان، یعقوب الیث صفاری، حکومت صفاریان، پادشاهی ساسانی، عضدالدوله دیلمی، جنبش های ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.