دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF اطلس کاربردی بیماری تب برفکی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی اطلس کاربردی بیماری تب برفکی

بیماری تب‌برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیر در دام است و در صورتی که عملیات‌های کنترل و ریشه کنی پس از شناسایی آن اعمال نشود به سرعت انتشار می‌یابد. کاهش وزن ، رشد ضعیف، تخریب دائمی سم و التهاب پستان مزمن تنها برخی از عواقب این بیماری می‌باشند. شناسایی تب برفکی در یک کشور بر تجارت بین المللی تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث ضرر های اقتصادی قابل توجه گردد.

این کتاب به سبب شناسی بیماری، گونه هایی که به این بیماری مبتلا می شوند،علائم کلینیکی و اطلس ضایعات بر اساس سن ضایعه و ... اشاره دارد و یک کتاب بسیار کاربردی برای دامپزشکان، دانشجویان رشته های گروه دامپزشکی و دامپروری و دامداران و علاقمندان به این رشته است.

 

فهرست

مقدمه‌ای بر بیماری تب برفکی

اهمیت بیماری

سبب شناسی

گونه‌هایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند

انتشار جغرافیایی

مدت زمان انکوباسیون

ضایعات پس از مرگ

واگیری و مرگ و میر

تشخیص بیماری

علائم کلینیکی

تشخیص تفریقی

تست‌های آزمایشگاهی

جمع آوری نمونه‌ها

عملکردهای لازم در هنگام مشاهده موارد مشکوک به تب برفکی

اطلاع دادن به مراجع ذی‌صلاح

قرنطینه و ضدعفونی

واکسیناسیون

بهداشت عمومی

فصل دوم

اسلاید هایی از بیماری تب برفکی در گوساله، گاو، گوسفند و بز

منابع اینترنتی

منابع

کلمات کلیدی: بیماری تب برفکی، جلوگیری از بیماری تب برفکی، عوامل بروز بیماری تب برفکی، درباره بیماری تب برفکی، بیماری تب برفکی در گوساله، گاو، گوسفند و بز،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.