دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بررسی ادله‌ی اثبات و شیوه‌ی رسیدگی به دعاوی در دادگاه لاهه با تأکید بر دعاوی ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بررسی ادله‌ی اثبات و شیوه‌ی رسیدگی به دعاوی در دادگاه لاهه با تأکید بر دعاوی ایران

کتاب بررسی ادله‌ی اثبات و شیوه‌ی رسیدگی به دعاوی در دادگاه لاهه با تأکید بر دعاوی ایران نوشته‌ی محسن حاجی پور، به دلیل اینکه اکثر پرونده‌های ایران در مقابل آمریکا در این دادگاه وارسی می‌شوند، نگارش شده است.

کتاب حاضر پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش بین الملل می‌باشد و با عنایت به این موضوع که ایران در چندین پرونده در دیوان بین المللی دادگستری یکی از طرفین مستقیم دعوی بوده و از آنجایی که عمده پرونده‌های دولت ایران در این دادگاه مقابل دولت امریکا بوده است به همین دلیل بررسی ادله مطروحه اثبات دعوی و شیوه رسیدگی به دعاوی  در تقابل با این کشور مبحث مهمی‌ست که در این پژوهش بدان مهم پرداخته شده است.

در همین راستا به روش توصیفی تحلیلی به بررسی و نگارش موضوع پرداخته شد. به طور کلی ادلۀ اثبات دعوا که در دادگاه لاهه در  دعاوی ایران و آمریکا مطرح شده چه مواردی است؟ شیوۀ رسیدگی به ادله اثبات دعاوی در دعاوی ایران و آمریکا در دادگاه لاهه چگونه است؟ چه رویّه‌ی منسجمی جهت اعمال در دعاوی احتمالی در دیوان بین المللی دادگستری وجود دارد؟

در بخشی از کتاب بررسی ادله‌ی اثبات و شیوه‌ی رسیدگی به دعاوی در دادگاه لاهه با تأکید بر دعاوی ایران می‌خوانیم:

برقراری صلح و امنیت جهانی رؤیای همیشگی بشر بوده که کوشیده است از طریق حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی به آن جامه عمل بپوشاند. مهم‌ترین فعالیت جامعه بین المللی در این خصوص تدوین میثاق و تأسیس جامعه ملل بوده است که برای اولین بار طبق ماده 16 میثاق، موضوع جنگ به تمام اعضای جامعه بین المللی ارتباط پیدا می‌کند. چنانچه هرگاه یکی از اعضای جامعه به جنگ متوسل شود، مثل این است که با تمام اعضای جامعه ملل وارد جنگ شده است. در این صورت اعضاء جامعه ملل باید روابط تجاری و اقتصادی خود و اتباع خود را با دولت خاطی و اتباع آن چه عضو جامعه ملل باشد یا نباشد، قطع کند. بر اساس ماده 17 میثاق نیز از دولت‌های طرف اختلاف خواه عضو جامعه ملل باشند و یا نباشند دعوت نموده که مانند اعضاء جامعه مقررات مربوط به حل و فصل اختلافات را با شرایط عادلانه‌ای که شورا وضع می‌کند، ملاک کار خود قرار دهند.

کلمات کلیدی: دادگاه لاهه، لاهه ایران، دادگاه لاهه کجاست، قدرت دادگاه لاهه، ادله ی اثبات دعوی، شیوه رسیدگی به دعاوی، مراحل رسیدگی به دعاوی، نحوه رسیدگی به دعوی، دعاوی ایران، دعاوی ایران در لاهه، دعاوی ایران و آمریکا، دعاوی حقوقی ایران و آمریکا، دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا، دیوان دعاوی ایران و آمریکا، مقاله دیوان داوری ایران و آمریکا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.