دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کاولاد؛ بچه گمشده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کاولاد؛ بچه گمشده

کتاب کاولاد؛ بچه گمشده اثر الکساندر چودسکو با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که به تصاویر متعدد و مناسبی آراسته شده است، می‌کوشد تا تأثیر گمشدن بچّه‌ها را به هر دلیل بر خانواده‌ها و آیندۀ خودشان برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان بازگو نماید.

پدیدۀ گُمشدن بچّه‌ها در قصّه‌ها:

از جمله پدیده‌هایی که در اکثر اجتماعات انسانی، حیوانات و پرندگان رُخ می‌دهد، می‌توان به گُم شدن بچّه هایشان اشاره داشت. پدیدۀ گُمشدن بچّه‌های انسان مربوط به امروز و دیروز نیست و هیچگاه نمی‌توان پایانی بر آن متصوّر شد. 

گُمشدن بچّه‌ها از دیرباز تاکنون به دلایلی چون: فرزند خواندگی، افزودن به جمعیت قبیله، کارگران و بردگان بی‌مزد، رفع کمبود اعضای مؤنث یا مذکر قبیله، باج خواهی، انتقام گیری، فروش در بازارهای برده، فروختن مخفیانه به برخی خانواده‌ها، استفاده از خون و اندام‌ها، تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها برای تن دادن به کارهای مورد نظر و غیرو به وقوع می‌پیوندد. 

اغلب خانواده‌ها نیز از پدیدۀ منفور گُمشدن بچّه‌ها برای ترساندن آن‌ها استفاده می‌کنند و آن را منتسب به: دال (عقاب بزرگ)، کولی، حیوانات وحشی، جن، لولو و... می‌ساخته اند. 

این پدیده به هر دلیل و با هر وفور که در نظر گرفته شود، فی الواقع بسیار ناپسند می‌باشد ولیکن تا حدودی می‌توان با دادن آموزش‌های لازم به کودکان و نوجوانان از وقوع آن‌ها کاست.

کلمات کلیدی: Alexander Chodsko، Kovlad; The Lost Child، کتاب کاولاد؛ بچّۀ گُمشده، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، داستان کودک، کتاب داستان کودک، داستان بچگانه، قصه های کودکان، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، کتاب کودک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.