دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش ساخت ربات ساده

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش ساخت ربات ساده

کتاب آموزش ساخت ربات ساده به قلم احمد رستمی ساخت ربات ساده و ابتدایی را گام‌به‌گام و به صورت مصور آموزش می‌دهد.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که ربات یک آدم آهنی است که کارهای انسان را انجام می‌دهد. بعضی‌ها آن را یک موجود دور از از ذهن و بزرگ می‌بینند و بعضی آن را یک موجود عظیم عجیب و غریب می‌بینند. اما نه ! یک ربات فقط یک می‌تواند یک وسیله متحرک باشد که قابل برنامه‌ریزی و انجام کارهای خاص (هر چند کوچک) باشد.

حتی در دانشگاه نیز تا وارد ساخت ربات نشویید فکر می‌کنید کار بسیار شاقی است و نیاز به تخصص بالایی دارد. اما اینطور نیست. بسیار از آن چه فکر می‌کنند راحت‌تر است، اگر یک تیم تشکیل دهید و هرکس در رشته خاص خود تخصص داشته باشد با مقداری مطالعه و تحقیق به آسانی می‌توان ربات ساخت.

در بخشی از آموزش ساخت ربات ساده می‌خوانیم:

برای زیباتر شدن مدار و اطلاع از روند جریانی مدار از نمایش دهنده‌ها استفاده می‌شود. دو نوع رایج نمایش دهنده‌ها استفاده از (liquid crystal display LCD) و نیز برای نمایش اعداد استفاده از لامپ‌های seg. 7 می‌باشد. LCD نوع پیشرفته لامپ‌های seg. 7 می‌باشد که علاوه بر اعداد می‌تواند حروف و کاراکترها را نیز نشان دهد. اما برنامه‌نویسی و ارسال داده بر آن مقداری مشکل است. از LCD در نمایشگرهای رادیو ضبط‌ها و وسایل الکترونیکی استفاده می‌شود.

پورت ورودی (خروجی) LCD هشت بیتی است و برای ارسال فرمان و داده (کاراکتر) استفاده می‌شود. نوع دیگر نمایش بر روی لامپ‌های 7 قسمتی (segment. 7) است. پس از ارسال داده از میکروکنترلر، یک درایور به نام 7447 برای تبدیل عدد دودویی به عدد 7 قسمتی بر سر راه مدار قرار می‌گیرد و سپس لامپ استفاده می‌شود. کار کردن با این نوع نمایشگر راحت‌تر از کار کردن با LCD است. در بستن پایه‌های هم LCD و هم seg. 7 باید دقت کرد.

IC 7447 یک آی سی 16 پایه است که یک عدد 4 بیتی (حداکثر و حداقل عدد صفر) را گرفته و به 7 لامپ a و b و c و d و e و f و g‌ تبدیل می‌کند. لامپ‌های 7 قسمتی نیز دو نوع آند مشترک و کاتد مشترک دارند که در این نوع‌ها بین مشترک (بین 3 از بالا و بین 3 از پایین) به آند یا کاتد وصل می‌شوند. در این نوع لامپ‌ها از LED‌های مخصوص استفاده می‌شود که از حدود 2 ولت به بالا روشن می‌شوند.

کلمات کلیدی: وسایل ساخت ربات ساده، آموزش ساخت ربات، ساخت ربات ساده، ساخت ربات ساده در خانه، طرز ساخت ساده ترین ربات، آموزش ساخت ربات بسیار ساده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.