دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تلخ در آتش - مجموعه شعر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تلخ در آتش - مجموعه شعر

«تولدی حمیرا جان ملقب به نسرین جان به تاریخ شام دوشنبه 26 / 27 ثور سال 1339 ه.ش. ساعت 8:30 شب در شفاخانۀ مستورات کابل واقع جادۀ میوندصورت گرفته است »
این نوشته نخستین سطور در آخرین برگ قرآن شریف پدری است که به خط خوشِ روان شاد قبله گاهم نگاشته شده است و من نخستین فرزند از هفت فرزندی هستم که آمدند تا عاشق پدر و مادری شوند که فرزندان شان را هیچ نیاموختند به جز عشق!
پدر و مادری که عشق را از مثنوی ، مروت را از حافظ و مدارا را از سعدی فراگرفته بودند؛ پدرو مادری که مربی شان نخبگان ادب  کلاسیک فارسی در درس های خانگی بودند و از بخت بلند که مادر کلان های هر دو بی بی آتون بودند. درسخانۀ خانۀ پدری تا قبل از ویرانی و ویرانگری ها برجا بود، از سراچۀ سنگ فرشی با تاق نما های کنده کاری شده و راه زینه یی از خشت پخته، به آن دو اتاق مقابل هم که بر فراز دالانی ساخته شده بود، راه بود. در یکی از آن دو اتاق که تا یادم می آید خالی بود؛ پدر کلان پدرم – ملا عبدالمجید- و در اتاق دیگر مادر کلان پدرم می نشستند و کودکان و نوجوانان محل را رضا کارانه خواجه حافظ، گلستان و بوستان و مثنوی معنوی درس می دادند.

از اشعار این کتاب:

رقصیده و پریشان از یاد ها برآیم
چابک چو پیک صبحی مست و رها، برآیم
سبز است دامن یاد، هر سو بهار نامت
گه درسکوت پنهان، گه در صدا برآیم
در جوی لحظه هایت موجی شکسته پیچد
عکسی شکسته گردم با موج تا برآیم
عشق تو آفتابی، من برکهٔ سرابی
با آنکه نیستم من بر گو برآ، برآیم
عشق، آتشم تو خوانی، هم آتشم تو دانی
در ذره های بودم در ده صلا برآیم
دودم، اگر نباشی بودم اگرنباشی؛
در آستانت ای عشق برگو چرا برآیم

کلمات کلیدی: دانلود شعر اجتماعی، شعر افغانی، شاعر افغان، شعر فارسی، مجموعه شعر فارسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.