دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کوراتینا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کوراتینا

کتاب کوراتینا مجموعه داستان‌های کوتاهی نوشته‌ی عبدالعزیز شه بخش است. داستان‌های این کتاب عبارتند از: کوراتینا، وارث خلق الله، ژوئیف اران، پهلوان عیدو، رودخانه مارن، سگ ولگرد، سلاتون، نمایش اخور سالار، مسقطی حاجی، انکتیل و موبد پارسی، صوفی و خشجان، آزمون لیلی و باغ سنگی.

در بخشی از کتاب کوراتینا می‌خوانیم:

اینگونه رسا سخن گفتن حاج اعظم همگان هق هق کنان چغزیدند. تنها شخصی که گفتن و باز گفتن یاد و خاطرات خواجه ملکم خان در روح و جسمش همچنان غرور تداعی می‌کرد میرزا طلعت نابینا بود که به سخنان حاضرین گوش جان می‌داد. نوبت به آق آتابای و حدیک جان رسید که روزگاریان دو وصله تن از اوباش شهر و محل به حساب می‌آوردند که بواسطه ریش کلفت و پیچان زیر دماغ از مردم شهر باج و زور می‌ستاندند به واسطه همین گردن کلفتی‌ها بود که که هیچگاه پیروز و بازنده از بین حاج اعظم و آق آتابای به بیرون نیامد. با این احوال آقا اتابای با زلف‌های چکین فراخ که از زیر کلاه نمدی بیرون زده بود با چار سبیل کلفت پیچان که هردم و لحظه پیچ می‌داد شروع به مطاع و یاد کردن از خواجه کرد و گفت:

- بی‌پیرایه سخن می‌گویم، من رفت و آمد و میاشات با آن خواجه مرحوم آنچه که باید داشتم را نداشتم. سنه به ماه یکبار آن را دیده انهم به سبب و اسطه عرض ارادت داشتم می‌آمدم نزد ایشان و بر دست مبارکشان بوسه می‌زدم. من بر تمجید و تعریفات که از آن مرحوم خواجه نقل می‌کنید من از کمی و فزونی اعمال او آگاهی نداشتم ولی بر خلاف ما خس و گوشه نشینان انسانی والا مقام بود. بشری بود خاک شیر مزاج بود. که اگر بجایان مرحوم پاک ممات بسراغ ما می‌آمد حتی یکنفر حاضر نمی‌شود سر خاک قبر و گورمان خیو بی اندازد چه برسد که بر روی گور پوچ و تهی ما فاتحه ارتیاح روح بخواند. اگر خاطری از یاد ایام آن مرحوم کرده باشم یک روز از بنده و یار مشترک المنفع، حدیک جان از جلس رفته به قصد بازار جولاهه دهندگان و بافنده‌ها رفتیم.

کلمات کلیدی: کتاب مجموعه داستان کوراتینا، مجموعه داستان، داستان های کوتاه، کور اتینا، داستان باغ سنگی، داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.