دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب درس‌های تاریخ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب درس‌های تاریخ

ویل دورانت و آریل دورانت در کتاب درس‌های تاریخ، مجموعه‌ای از مقالات مشهور را دربارۀ تاریخ گردآوری کرده‌اند. این اثر که موفق به دریافت جایزۀ پولیتزر شده، با دیدگاهی همه‌جانبه به رویدادهای تاریخی و عوامل تاریخ‌ساز، نگاه تازه‌ای نسبت به مسائل تاریخی و فلسفۀ آن‌ها ارائه می‌کند.

خواندن این کتاب بر هر مرد و زن مسلمان یا نامسلمان، تاریخ‌دوست یا تاریخ‌گریز واجب است. در این کتاب چیزهای جالبی خواهید فهمید و خواهید دانست که جهان و حیات روی کرۀ زمین از کجا به اینجا رسیده است.

شاید دوست داشته باشید بدانید چه شد که به جایی رسیدیم که در هر خانه باید چند نفر شاغل وجود داشته باشد که در آخر هم دخلشان با خرجشان نخواند و شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید با زنان از گذشته تا به امروز چه کرده‌اند که زن را از خانه بیرون کشیدند و به جای وظایف خانه‌داری و مادری، به اسم آزادی و استقلال، او را به حیطۀ کار و صنعت کشاندند و از زن استفادۀ ابزاری کردند و وسایل جلوگیری از بارداری باعث شد رابطۀ جنسی از باردار شدن زنان جدا گردد و زن برای روابط نامشروع جنسی آزاد شود.

در بخشی از کتاب درس‌های تاریخ می‌خوانیم:

دانشکده‌ها که زمانی به کلیساها وابسته بودند، به تصرف تاجران و دانشمندان درآمدند. تبلیغِ میهن‌پرستی، رژیم سرمایه‌داری یا کمونیسم به تلقینِ عقاید و نظام اخلاقی ماوراء طبیعی انجامید. ایام تعطیل مذهبی تبدیل شد به زمانی برای تعطیلات و تفریح. سالن‌های تئاتر حتی روزهای یکشنبه پر بود از تماشاچی؛ اما روزهای یکشنبه کلیساها به طور تقریبی نیمه‌خالی بودند. در خانواده‌های آنگلوساکسون (آلمانی‌های مقیم انگلیس)، دین به شکل مقررات مذهبی - اجتماعی و حالتی حفاظتی درآمده بود؛ ولی در خانواده‌های کاتولیک آمریکایی، دین رونق گرفته بود؛ در طبقات بالا و متوسط کشورهای فرانسه و ایتالیا، دین به «یک مشخصۀ جنسی فرعی از جنسِ زن» تبدیل شده بود. هزاران اثر وجود دارد که نشان می‌دهد مسیحیت به سوی همان فروپاشی می‌رود که برای دین در یونان باستان پس از ظهور سوفسطاییان و عصرِ روشنگری اتفاق افتاد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب فلسفه تاریخ، شناخت فلسفه، آشنایی با فلسفه، Lesson of History، William James Durant، Ariel Durant، کتاب درس های تاریخ ویل دورانت، دانلود کتاب درسهای تاریخ، کتاب درسهایی از تاریخ، برنده جایزه پولیتزر، فلسفه تاریخ‏، فلسفه تاریخ چیست، چیستی فلسفه تاریخ،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.