دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سدسازی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سدسازی

ایمان الیاسیان در کتاب سدسازی به بررسی انواع سدها، کاربردهای آن‌ها و ... می‌پردازد.

انواع سدها را می‌توان از دیدگاه مصالح، فرم ساختمانی، هدف از احداث سد، نوع سرریز یا ویژگی‌های دیگری رده بندی نمود. آنچه معمولا در نامگذاری‌ها مشاهده می‌شود عبارت است از: سد بتنی وزنی که پایداری آن بر اساس وزن آن است، سد بتنی قوسی که ممکن است تک قوسی یا دوقوسی باشد، سد بتنی پایه‌دار و پشت بنددار، سد پاره سنگی (که سنگی و سنگریزه‌ای هم گفته می‌شود) و سد خاکی که عمده مصالح آن مواد خاکی و پاره سنگی است. در مقیاس‌های کوچک و موقت و به طور کلی محلی، از سدهایی از جنس چوب و مصالح ساختمانی نیز استفاده می‌شود یا شده است. به عنوان یک طرح موقت ممکن اخیرا از سدهای کوتاه لاستیکی نیز یاد می‌شود و ساخت آب بندهای پرده سپری به منظور نگهداری ارتفاع‌های کم آب نیز معمول است.

چنانچه سد نسبتا بزرگ باشد و هدف از ایجاد آن ذخیره آب باشد، سد مخزنی نامیده می‌شود و در صورتی که هدف از احداث آن انحراف مسیر رودخانه یا تقسیم آب به صورت موقت یا دائم باشد آن را سد انحرافی یا بند انحرافی می‌نامند. ارتفاع بعضی بندهای انحرافی ممکن است به ۸ متر و حتی ۱۰ متر هم برسد.

کلمات کلیدی: مزایا و معایب سد سازی pdf، اجزای سد، انواع سد از نظر مصالح، فواید و معایب سد، مزایا و معایب سد سازی، چرا روی آبها سد می بندند، هدف از احداث سد چیست، فواید سدسازی در ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.