دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب GPS به زبان ساده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب GPS به زبان ساده

مهدی صنیعی نژاد در کتاب GPS به زبان ساده، توضیحاتی در خصوص سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی، GNSS (مشتمل بر گلوناس، گالیله، بیدو و غیره) و شرحی بر سیستم ناوبری اینرسی INS ارائه می‌دهد.

ناوبری ماهواره ای امروزه به یکی از مهمترین و پراستفاده ترین سیستم های ناوبری در هواپیماها، کشتی‌ها، خودروها و امثال آن و حتی بر روی گوشی های هوشمند تلفن همراه تبدیل شده است. استفاده از این کمک ناوبری به قدری رایج شده است که از کار افتادن این سیستم کمک ناوبری حتی برای چند لحظه می‌تواند منجر به ایجاد بحران‌های جدی در امور روزمره زندگی و فعالیت‌های اجتماعی شود.

در این کتاب به بیان ناوبری و اهمیت ناوبری، انواع مختلف روش های ناوبری و مزایا و معایب و محدودیت‌های هر یک از این روش ها و در ادامه به بیان توضیحات مبسوطی در خصوص ناوبری ماهواره‌ای و انواع سیستم‌های جهانی ناوبری ماهواره‌ای، GNSS، نظیر GPS و GLONASS و BEIDOU و GALIELO پرداخته شده است. در این کتاب مهدی صنیعی نژاد سعی نموده است با ترسیم شکل‌ها و جداول مختلف و متنوع، مفاهیم بسیار پیچیده مرتبط با GPS و GNSS را به ساده ترین شیوه بیان نماید.

در بخشی از کتاب GPS به زبان ساده می‌خوانیم:

در دنیای مدرن امروزی و در حین فرآیند هدایت و کنترل حرکت هواپیماها، کشتی‌ها، خودروها، روبات‌ها و امثال آن، همیشه از داده‌های ناوبری به عنوان ورودی حلقه‌های هدایت و کنترل یک جسم، استفاده می‌شود. اگرچه در مراجع و متون کلاسیک دانشگاهی، تعاریف متعدد و مختلفی برای ناوبری ارائه شده است، اما با نگاهی جامع به این تعاریف می‌توان دریافت که «به فرآیند اندازه گیری / تعیین پارامترهایی نظیر موقعیت در هر سه راستای مختصاتی (اعم از طول و عرض و ارتفاع)، راستای حرکت و سرعت حرکت" هر جسم متحرک، ناوبری گفته می‌شود.

اما موضوع ناوبری، مختص به زمان حال و کاربردهای امروزی نبوده و از گذشته‌های دور، بشر همواره به دنبال روشی برای تعیین دقیق موقعیت و راستای حرکت خود در راه‌های بین شهرها و روستاها و نیز در حرکت در داخل جنگل‌ها و کوه‌ها و بیابان‌ها بوده است؛ اگر چه در قرن‌های گذشته، بشر عموما از موقعیت خورشید، ماه و یا ستارگان و نیز از برخی علائم و شواهد (نظیر فلان کوه و یا فلان درخت) برای ناوبری و یا تعیین موقعیت و راستای حرکت خود استفاده نموده است، لیکن استفاده از این ملاک‌ها همیشه نیز کار آمد نبوده‌اند؛ به عنوان مثال، در آب و هوای ابری، استناد به موقعیت دقیق خورشید و ماه و ستارگان، دیگر ممکن نبوده و یا استفاده از علائم و شواهد نیز با برخی ریسک‌های جدی (نظیر اشتباه گرفتن فلان کوه یا فلان درخت با مرجع اولیه و یا از بین رفتن این علائم و شواهد در حین سیل و زلزله و غیره) مواجه بودند.

کلمات کلیدی: تاریخچه GPS، جی پی اس چیست، آموزش کار با انواع GPS، نحوه کار با جی پی اس، سیستم موقعیت یاب جهانی، سیستم موقعیت یاب جهانی gps، جی پی اس، آموزش جی پی اس،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.