دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان پیرمرگ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان پیرمرگ

کتاب پیرمرگ نوشته‌ی سر والتر اسکات نویسنده‌ی بزرگ اسکاتلندی / انگیسی است که به نظر بسیاری از منتقدان ادبی بهترین و مهم‌ترین اثر او به شمار می‌رود.

اسکات در سال 1771 در شهر ادینبورو پایتخت اسکاتلند متولد شده و از دبیرستان سلطنتی ادینبورو فارغ‌التحصیل شد. او در کودکی به مرض فلج اطفال مبتلا شده و تا آخر عمر از این ناراحتی رنج برد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه ادینبورو در رشته حقوق ادامه داد و پس از فراغت از تحصیل در همان شهر به شغل وکالت دعاوی مشغول شد. در عکس‌العمل به تهدیدات فرانسه برای اشغال اسکاتلند، او و بسیاری از جوانان نظیر او به خدمت ارتش در آمده و او به سمت سر رشته‌دار و منشی هنگ منسوب شد. برای مدت سه سال در خدمت ارتش باقی ماند. بعد از آن کارهای ادبی خود را با چاپ و نشر دیوان اشعار ادامه داد. در مدت ده سال کتاب‌های متعدد شعر به چاپ رساند. از بعضی از کارهای او فرانتس شوبرت موسیقیدان مشهور آلمانی برای خلق موسیقی‌اش استفاده کرده است. از آن جمله یکی از مشهورترین قطعات موسیقی کلاسیک به نام 'آوه ماریا' می‌باشد.

اسکات قبل از شروع داستان‌نویسی، شهرتش از مرزهای اسکاتلند و انگلستان تجاوز کرده و در سطح جهانی شاعری شناخته شده بود. اولین داستان او که به سبکی نو نوشته شده بود 'ویورلی' نام داشت که در سال 1841 منتشر شد. او کتاب‌های زیادی منتشر کرد ولی مهم‌ترین آن‌ها کتاب کلاسیک پیرمرگ است که درباره مبارزه سرهنگی بنام گراهام کلاورهاوس با پیروان کلیسای پرزبیتاری بود که معتقد به میثاق امضا شده توسط شخص پادشاه بودند. پادشاه بعد‌ها نظر خود را عوض کرده و این در پایان، به زوال حکومت او منجر شد. والتر اسکات برای نوشتن این کتاب متحمل زحمات زیاد و تحقیقات فراوان شد.

در سال 1825 بحران بانکی در انگلستان باعث سقوط بنگاه چاپ و نشر کتاب در اسکاتلند که والتر اسکات سهامدار عمده آن بود شد. اسکات در این حادثه تمام هستی خود را از دست داد. ولی دست‌های کمکی را که به طرف او دراز شده بود کنار زد و حتی کمک شخص پادشاه را رد کرد. او تصمیم گرفت که از راه نوشتن به وضع مالی بد خود خاتمه دهد. در سال 1832 به مرض تیفوس مبتلا شد و در خانه باشکوهی که برای خود و خانواده‌اش ساخته بود از دنیا رفت. او تا زنده بود قسمت اعظم بدهی‌های خود را پرداخت و بعد از مرگش، در ظرف دو سال تمام بدهکاری‌های او از فروش کتاب‌هایش پرداخت شد.

این کتاب بزرگ که یک قسمت از تاریخ خونبار اسکاتلند را در قالب داستانی دلکش بیان می‌کند برای اولین بار به زبان فارسی ترجمه شده و منتشر می‌گردد. جای تعجب نیست که این اثر بزرگ در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است، چون قسمت اعظم کتاب به گویش خاص اسکاتلندی نوشته شده که حتی برای یک فرد انگیسی زبان قابل درک نیست. در انتهای این کتاب، برای خوانندگان انگلیسی زبان یک فرهنگ لغات مفصل اسکاتلندی آورده شده است. می‌توان تصور کرد که ترجمه چنین کتابی به فارسی کار ساده‌ای نبوده است.

مترجم از اولین چاپ این کتاب که در حدود هشتاد سال پیش انجام شده بهره گرفته است. تصاویری که در متن ترجمه آمده است از همین کتاب که در آرشیو کتاب‌های کلاسیک دانشگاه هاروارد نگهداری می‌شود برداشته شده است. این نقاشی‌ها برای خوانندگان اروپائی و آمریکائی قابل دسترس نبوده، چون شامل قانون کپی رایت می‌شود. ولی خوانندگان فارسی زبان در این مورد محدودیتی ندارند. امید مترجم این است که این نقاشی‌های قدیمی لذت مطالعه این کتاب را بیشتر کند.

کلمات کلیدی: pdf رمان پیرمرگ کامل، دانلود کتاب پیرمرگ با لینک مستقیم، دانلود رمان تاریخی، ادبیات کلاسیک، رمان تاریخی خارجی، دانلود رمان، دانلود pdf رمان پیرمرگ، دانلود پی دی اف رمان پیرمرگ، دانلود رایگان رمان پیرمرگ، دانلود رمان پیرمرگ، دانلود رمان پیرمرگ، دانلود رمان پیرمرگ با لینک مستقیم، دانلود رمان پیرمرگ برای موبایل، رمان پیرمرگ، رمان پیرمرگ، رمان کلاسیک، رمان خارجی، دانلود کتاب پیرمرگ برای موبایل، رمان انگلیس، دانلود رمان خارجی، رمان ترجمه شده، دانلود داستان خارجی، داستان خارجی، دانلود داستان ترجمه شده، داستان ترجمه شده، دانلود رمان رایگان، رمان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.