دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احکام روزه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احکام روزه

کتاب احکام روزه به بررسی حکمت روزه گرفتن، تعریف روزه و اقسام آن، شروط وجوب و صحت روزه، مفطرات روزه، احکام روزه‌ی قضا و روزه‌ی مسافر، کفاره‌ی روزه و روزه‌ی کفاره، روزه‌های حرام، مکروه و مستحب و چگونگی تشکیل هلال می‌پردازد.

روزه برای این است که مردم رنج گرسنگی و تشنگی را لمس کنند و به نیازمندی خود در آخرت پی ببرند. روزه‌دار بر اثر گرسنه و تشنه بودنی که برایش به وجود می‌آید، خاشع، ذلیل، مأجور و طالب رضا و ثواب خدا و اهل معرفت و صابر شده و بدین سبب، مستوجب ثواب الهی می‌شود.

در بخشی از کتاب احکام روزه می‌خوانیم:

اگر انسان یقین یا اطمینان داشته باشد که روزه برایش ضرر قابل توجهی دارد که عادتاً قابل تحمل نیست یا چنین ضرری را احتمال بدهد و از آن احتمال، خوف و ترس برای او پیدا شود، چنانچه احتمال او در نظر عقلاً بجا باشد، نباید روزه بگیرد و اگر روزه بگیرد، صحیح نیست (مشهور).

اگر انسان یقین یا اطمینان داشته باشد که روزه برایش ضرر قابل توجهی دارد که عادتاً قابل تحمل نیست یا چنین ضرری را احتمال بدهد و از آن احتمال، خوف و ترس برای او پیدا شود، چنانچه احتمال او در نظر عقلاً بجا باشد، واجب نیست روزه بگیرد؛ بلکه اگر آن ضرر موجب هلاکت و مرگ یا جنایت بر نفس، مثل نقص عضو شود، روزه حرام است و در عدم وجوب روزه فرقی نیست که روزه موجب حدوث بیماری و ضرر قابل توجه گردد یا موجب شدیدتر شدن آن یا طولانی شدن دوره‌ی درمان آن گردد (آیت الله سیستانی).

کلمات کلیدی: احکام روزه pdf، دانلود کتاب روزه pdf، احکام روزه، احکام روزه قضا، احکام روزه مسافر، درباره روزه گرفتن، روزه چیست، ماه رمضان، اعمال ماه رمضان، فضایل ماه رمضان، احکام ماه رمضان، روزه داری، روزه گرفتن، درباره روزه، آداب روزه، دانلود کتاب مذهبی، برکات ماه رمضان، رمضان، ماه خدا، روزه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.