دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نمایشنامه کار از کار گذشت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نمایشنامه کار از کار گذشت

کتاب نمایشنامه کار از کار گذشت اثر ژان پل ساتر، درباره‌ی زن و مردی است که همدیگر را نمی‌شناسند، جدا از هم و به دلایلی متفاوت می‌میرند و در جهان پس از مرگ با هم ملاقات می‌کنند و به هم علاقه‌مند می‌شوند.

نام زن «او» و نام مرد «پی‌یر» است و در طی داستان نویسنده از زندگی این دو می‌نویسد. همسر این زن او را با خوراندن چند قطره زهر مسموم کرده تا بتواند ثروت این خانواده را از آن خود کند. مخاطب این کتاب از سوی دیگر با زندگی «پی‌یر» آشنا می‌شود که رییس یک انجمن است و توسط یکی از اعضای 18 ساله همین انجمن به ضرب گلوله‌ای کشته می‌شود.

در بخشی از کتاب نمایشنامه کار از کار گذشت می‌خوانیم:

دسته سربازان نزدیک می‌شود. افراد سرود می‌خوانند در حالی که سردسته آن‌ها با نگاهی اضطراب‌آمیز متوجه کارگران است. کارگران همه آماده و با حالتی تهدیدآمیز راه را بر آن‌ها بسته‌اند. چند نفر کارگر از جمع خارج شده و از کنار جاده میله‌های آهن و قطعه‌های سنگ برمی دارند.
پس از چند قدم دیگر رییس دسته فرمان اولیه را می‌دهد و سپس می‌گوید:
- ایست
در این موقع در حالی که جسد پی‌یر هنوز روی جاده افتاده است پی‌یر دیگری آهسته از جا بر می‌خیزد گویی از خواب بیدار شده و با یک حرکت بی اراده آستین لباسش را تکان می‌دهد و پشتش به طرف سربازان و کارگران است. سه نفر از کارگران که رو به روی پی‌یر ایستاده‌اند و معمولاً باید او را ببینند نمی‌توانند او را ببینند.

پی‌‌یر به کارگری که نزدیک‌تر از همه است خطاب کرده و می‌گوید:
- پاولو، چه خبر است؟
پاولو جواب نمی‌دهد فقط دستش را به طرف رفیقش دراز کرده و می‌گوید:
- یکی هم به من بده!
کارگر دومی یک آجر به دست او می‌دهد.
صدای رییس دسته سربازان با خشونت شنیده می‌شود:
- راه را باز کنید.
هیچ یک از کارگران از جای خود حرکت نمی‌کند.
پی‌یر ناگهان متوجه پشت سر خود می‌شود و پس از دیدن دو جبهه مخالف می‌گوید:
- بوی زد و خورد می‌آید.

کلمات کلیدی: نمایش عاشقانه، نمایشنامه عاشقانه، دانلود نمایش نامه عاشقانه، نمایشنامه، دانلود نمایشنامه، متن نمایشنامه، نمایشنامه ترجمه شده، دانلود پی دی اف کتاب کار از کار گذشت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.