دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نامه‌های سلیمان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نامه‌های سلیمان

کتاب نامه‌های سلیمان به قلم فریبرز یدالهی حکایت جوانی است سلیمان نام و نامه‌هایی که از خانه ارباب به مادر می‌نویسد. سلیمان پس از فوت پدر ناچار می‌شود زادگاه خویش را ترک نماید و...

سلیمان سوگند می‌خورد که بازنگردد و لب یه سخن گفتن نگشاید. نامه‌های او، شرح مصائب و مشکلات زندگی کودکی است گیج و لال که نه در چاه که با قلم شرح درد می‌نگارد.

در بخشی از کتاب نامه‌های سلیمان می‌خوانیم:

در اتاق همیشه رایحه‌ای خوش به مشام می‌رسد. بُخوراتی که ارباب پیر از سفر حجاز آورده است. هدایای خوانین و اربابان مُشک است و عنبر، گلاب است و عود و صندل. امروز که آهسته زیرچشمی به خاتون نگاه کردم دانستم چرا ارباب بی‌تاب است. یک بار نگاهش کن دیگر نمی‌توانی چشم برداری.

گَرد از کتاب‌های داخل گنجه روبیدم و کتابی را که باید برای صحافی به بازار برند، به آسیدحسن سپردم. خاله می‌گوید قدرت خدا را ببین، این گنگ، عَمله خلوت شده است. راست می‌گوید به اندرونی راه یافته‌ام. نمی‌دانم این، به خشم ارباب می‌ارزد؟ صاحبان قدرت چون آتشند نه می‌توان نزدیک شد و نباید دور ماند. مادر جان همیشه می‌گفتی: صد مَن گوشت شکار به یک تیزی تازی نمی‌ارزد.

باید صبور باشم و ببینم. فرصتی هست تا به کتاب‌ها نظر اندازم. در این میان، کتابی هست که توجه‌ام را بیشتر جلب می‌کند. حکایت شیرین و فرهاد است. کاش می‌شد تا به پایان خواند. در ابتدای کتاب نقشی است رویایی. تصویرشیرین است و بوستانی پُر ازگُل. صورتگر نقاش با قلم، سِحر نموده و فردوس را نمایان کرده است. به شُکوه خاتون است. به گمانم زمین هیچگاه خالی از خاتون نبوده و نیست.

چه ابیات نغزی، تا کنون کتابی بدین شورانگیزی نخوانده‌ام. برگ برگ کتاب عطراگین است. کاش می‌شد ازخاتون کتاب‌هایش را به امانت گیرم. ظاهرا خاتون مطول خوان است. زنانی با فراست و دانایی او در این دوران نادره‌اند. هرچه باشد خان‌زاده است و دختر هر بی‌‌سر و پایی نیست.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب عاشقانه، دانلود رمان عاشقانه ایرانی، رمان عاشقانه، pdf رمان، رمان قدیمی، رمان اربابی رعیتی، دانلود رمان زندگی اربابی، رمان خان روستا، دانلود رمان اربابی خشن، دانلود رمان نامه های سلیمان، دانلود رمان، رمان عاشقانه، دانلود رمان ایرانی، دانلود کتاب رمان نامه های سلیمان، دانلود رمان نامه های سلیمان، دانلود رمان ایرانی، دانلود رمان عاشقانه، رمان عاشقانه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.