دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی

کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی در راستای تقویت بنیان‌های قوی اصل استکبار ستیزی و آشنایی با ماهیت، ابعاد و آفت‌های آن به بررسی مواردی از جمله گوشه‌ای از جنایات استکبار جهانی؛ آمریکا و وظیفه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام می‌پردازد.

پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه شکوهمند و عزت آفرین به تمامی جهانیان، چیزی جز مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و صهیونیسم نبوده است. این مهم، به فضل و من الهی و رهبری‌های داهیانه و مقتدرانه امام خمینی (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (العالم ظله) و نیز، ایمان استوار و صبر انقلابی مردم شریف این مرز و بوم، به زیبایی هرچه تمام‌تر تحقق یافته است.

برای تقویت بنیان‌های قوی اصل استکبارستیزی و این مواجهۀ مقدس، ضرورت ایجاب می‌نماید با ماهیت، ابعاد و آسیب‌ها و آفت‌های این واجب اسلامی و تکلیف قرآنی حیات بخش بیشتر آشنا شویم. از آن‌جایی که یکی از ستون‌های اصلی ایمان، جهاد بوده و یکی از اصلی‌ترین شعبه‌های جهاد فی سبیل الله، «شنان الفاسقین» است و از طرفی، آمریکا مصداق بارز و نماد روشن فسق و فجور در این عصر است؛ و نیز طبق نص صریح کریم؛ ممکن نیست کفر حربی و فسق جهانی لحظه‌ای از عداوت و دشمنی با اسلام و امت اسلامی دست بردارد، شناخت دشمن و دشمنی او، امر واجبی است که هیچگاه از اهمیت و ضرورت آن کاسته نخواهد شد.

مجموعۀ مختصر پیش رو می‌تواند گامی در جهت آشنایی مخاطبان ارجمند با مفاهیم قرآنی استکبار ستیزی و مرور اجمالی بر مبانی دینی آن باشد، انشاءالله رسالت عظیم امت اسلامی در اقامه امر به معروف و نهی از منکر که همانا مبارزه با کفر و استکبار جهانی و عدم پذیرش استیلای آن است، ایجاب می‌نماید تا آحاد جامعه و جوانان غیور امت اسلامی در این مسیر، نهایت جهد و تلاش خالصانه خویش را به کار ببندند و برای احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان جهان و مطالبه خون شهیدان نهضت عظیم بیداری اسلامی، از اصل قویم نبرد و ضدیت با ظالمان و زورگویان کافر و مشرک، غفلت نورزند.

در بخشی از کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی می‌خوانیم:

کسانی که «نرمش قهرمانانه» را همان «صلح حدیبیه» و یا «صلح امام حسن مجتبی (علیه السلام)» تفسیر کردند، وارد حیطه و قلمرویی شدند که تکلیف شرعی و همچنین جزء اختیارات رهبری جامعه اسلامی است. یعنی بر‌اساس مبانی فقه شیعه و فقه سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مصالحه با کفار همیشه و در هر شرایطی جایز نیست؛ بلکه جواز آن مشروط به پدید آمدن شرایط و اوضاعی است که «مصلحت» نام دارد. این مصلحت نیز بی‌ضابطه و بی‌قاعده و یا منحصر در مواردی که ابتدائا به ذهن می‌رسد. مانند ضعف مسلمانان و ناتوانی آن‌ها از ایستادگی در برابر کفار، یا امید مسلمان شدن کافران و یا به دست آوردن مال از آنان نیست تا هر کسی بتواند شرایط سیاسی - اجتماعی روز را منطبق با مصلحتی تشخیص دهد که شرط شرعی جواز مصالحه با دشمن است. صلح و مهادنه (آتش‌بس موقت) با دشمنی که قصد ریشه‌کنی مسلمانان را دارد، وابسته به مصالح متعدد و ضابطه‌مندی است که تشخیص آن در هر زمان و مکانی به عهده ولی امر و رهبر جامعه اسلامی است که به اعلان صلح و مهادنه توسط ایشان منجر خواهد شد.

با این توضیح، اگر ما هم اکنون در شرایط صلح حدیبیه با آمریکا قرار گرفته‌ایم و سیاست کلان نظام از مبارزه و ایستادگی در برابر مستکبرین حربی و دشمنان خونی به سوی سازش، مصالحه و داد و ستد امتیاز در میز مذاکره تغییر پیدا کرده است، ولی امر جامعه اسلامی، خود به اعلان صریح آن - به این که ما در شرایط صلح حدیبیه‌ایم - سزاوارتر از دیگرانی است که به ناحق درباره آن تحلیل و نظر ارائه دادند.

کلمات کلیدی: استکبار ستیزی، استکبار ستیزی چیست، مقاله استکبار ستیزی، استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در کلام رهبری، معنی استکبار ستیزی، استکبار ستیزی در کلام امام خمینی، مقاله درباره ی استکبار ستیزی، دانلود مقاله استکبارستیزی، استکبار ستیزی در اسلام، مفهوم استکبار ستیزی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.