دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان افسانه جوانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان افسانه جوانی

کتاب رمان افسانه جوانی به قلم فرانسوا کوپه روایتگر داستان زندگی پسری به نام امده به همراه خانواده‌اش از کودکی تا بزرگسالی است.

فرانسوا ادوارد کوپه (Francois Coppee) در ۱۸۴۲ در پاریس متولد شد. پدرش شغلی کوچک در وزارت جنگ داشت. از آن‌جایی که حقوق دولتی او برای اداره خانواده شش نفری (سه دختر و یک پسر) کاملا کافی نبود سال‌های اولیه زندگی کوپه برای او سخت گذشت. همانطور که از متن این رمان آشکار است این داستان تا حدی از زندگی شخص خودش اقتباس شده است. بعد از مرگ پدر، کوپه جوان وارد خدمات دولتی شد که کار یکنواخت آن با روحیه شاعر جوان جور در نمی‌آمد. او بعد از کار به کتابخانه سنت ژنویو رفته و در آن‌جا با جدیت مشغول مطالعه می‌شد. ادوارد اشعار اولیه‌اش را در سال ۱۸۶۶ به‌ چاپ رساند ولی جلب توجه زیادی نکرد. ولی وقتی در سال ۱۸۶۹ دفتر شعرش به اسم "لا پاسانت" منتشر شد یک شبه کوپه معروفیت عجیبی کسب کرد.

مانند خیلی از ادیبان هموطنش کوپه یک شاعر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس بود. در سال ۱۸۸۴ به عضویت آکادمی ادبیات فرانسه منصوب شد. او در ظاهر مردی مرتب با ریش تراشیده، اندامی لاغر و موهایی که پیوسته به عقب شانه شده نمونه یک هنرمند مشهور زمان خودش بود. کتاب‌های او هرگز از کتابفروشی‌های معتبر پاریس حذف نشده است.

از نظر سبک شعری او خود را متعلق به مکتب رمانتیسم که افرادی نظیر لامارتین، هوگو و دو موسه را در‌بر‌داشت نمی‌دانست. کوپه فقط کلمات زیبا و موزون را کنار هم جمع نمی‌کرد. شعر او از یک حال و هوای واقعیت‌های اجتماعی و حتی علمی برخوردار بود. علمی که در آن روزها از خواب طولانی بیدار شده و به سرعت رشد و نمو می‌کرد.

در کارهای ادبی فرنسوا کوپه خطوط داستانی غیرقابل انعطاف و جامد به‌چشم نمی‌خورد و به تعبیر "ژوزه دو هردیا" از آکادمی ادبیات فرانسه در آثار کوپه چیزی هست که در قلب خواننده نفوذ کرده به‌نظر می‌رسد که قدری از زندگی و حیات خود را به خواننده می‌بخشد. این کتاب که در فهرست کتاب‌های برجسته ادبیات فرانسه توسط آکادمی ادبیات فرانسه مقام بالایی را اشغال کرده است برای اولین بار از متن انگیسی به‌زبان فارسی ترجمه می‌گردد.

در بخشی از کتاب رمان افسانه جوانی (A Romance Of Youth) می‌خوانیم:

پیر مرد مجازی "زمان" با بال‌های بزرگ و ریش سفیدش بارها و بارها ساعت شنی خودش را که روزها، هفته‌ها و ماه‌ها را نشان می‌دهد پر و خالی کرده بود. مرد پست چی با کمی برف بر روی پالتو آبی رنگش سه یا چهار دفعه در روز به مشتریان خود سر می‌زند و در ازا مبلغ کمی یک تقویم به آن‌ها عرضه می‌کند که اطلاعات لازم در آن گنجانده شده است. این اطلاعات شامل روزهای مذهبی تفاوت بین تقویم گریگوری و تقویم هجری قمری عربی می‌شود. همه این‌ها به معنای گذشت زمان است. گذشت زمانی که از "امده" ویولت پسر بچه یک مرد جوان ساخته بود.

یک مرد جوان... که بایستی گفت یک موجودی که یک گنج در اختیار دارد و خودش از ارزش آن خبر ندارد. اگر یک سیاه پوست آفریقائی دسته چک آقای روتسچایلد میلیاردر را پیدا کند از کجا می‌تواند بفهمد که ارزش آن چقدر است؟ یک مرد جوان هم از زیبایی و فریبندگی خود غافل است. او از این که موهای روی چانه‌اش هنوز به‌طور کامل نروئیده است ناراحت و سرخورده است. مرد جوان که هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود از خودش می‌پرسد که چه اتفاق خوبی برای او در این روز رخ خواهد داد. به جای زندگی کردن همیشه در رویا به‌سر می‌برد چون بدبخت و فقیر است.

در این وقت بود که "امده" برای خودش اولین دوستش را پیدا کرد. این شخص که نامش موریس روژه بود از هم‌کلاسان سابق "امده" در مدرسه شبانه روزی باتیفول بود که دیگر به آن‌جا نمی‌رفت و در عوض به ادامه تحصیلش در دبیرستان هانری چهارم ادامه می‌داد. آندو خیلی زود با هم صمیمی شدند. این یکی از آن دوستی‌های هیجده سالگی بود که احتمالا شیرین‌ترین دوستی‌های ممکنه است. "امده" در ابتدا سر و موهای زیبا و تابدار موریس نظرش را جلب کرد. او یک حال و هوای بی‌تکلفی و برتریت داشت. یک کُت زیبا و خوش دوخت را با بی‌اعتنائی یک آقای متشخص در‌بر‌داشت. دو دفعه در روز وقتی کالج را ترک می‌کردند در باغ لوگزامبوگ با هم قدم می‌زدند. آن‌ها خیلی زود با یکدیگر یک رنگ شده و رویاها و آرزوهای خود را به یکدیگر می‌گفتند. موریس در همین سن به دختران کارگر که از پهلوی آن‌ها عبور می‌کردند با گستاخی خیره می‌شد و بدون خجالت درباره آن‌ها با "امده" صحبت می‌کرد.

کلمات کلیدی: رمان عاشقانه، دانلود بهترین رمان های جهان pdf، دانلود رایگان رمان خارجی عاشقانه، رمان خارجی ترجمه شده، داستان خارجی، داستان ترجمه شده، رمان خارجی، رمان ترجمه شده، دانلود داستان ترجمه شده، افسانه جوانی pdf، کتاب افسانه جوانی، کتاب افسانه جوانی رایگان، رمان ترجمه شده رایگان، دانلود رایگان رمان خارجی، رمان های انگلیسی ترجمه شده، A Romance Of Youth، دانلود رمان خارجی جدید، Francois Coppee،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.