دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تأملی در شرح احوالات آیت الله سید علی قاضی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تأملی در شرح احوالات آیت الله سید علی قاضی

کتاب تأملی در شرح احوالات آیت الله سید علی قاضی به قلم سینا صابری مختصری از مجموعه گفتارهای ضد و نقیض است که در زندگی ایشان به کار رفته و هدف از این نوشته، جلوگیری از ساخت اسطوره‌های بی حد و حصر است.

زندگی بسیاری از بزرگان و سرشناسان تاریخی همواره دارای بزرگ نمایی‌ها بوده که از طرف دوست‌داران و علاقه‌مندان به ایشان جلوه‌گر شده است. یکی از افراد بسیار معروف در عرفان معاصر شیعه شخصیتی است به نام «سید علی قاضی» که در ارتباط با او کتاب‌ها و سخنان فراوانی نقل شده بدون این‌که به آثار منفی این نوشته‌ها اشاره شود.

در بخشی از کتاب تأملی در شرح احوالات آیت الله سید علی قاضی می‌خوانیم:

بعضی مسائل نیز هست که نویسندگان محترم که نه از شاگردان و نه اعضای خانواده آقای قاضی هستند به آن دامن می‌زنند که فاقد هر گونه صحت است و تنها به جنبه زیبایی نوشته ایشان کمک می‌کند و به نوعی احساسات خواننده را بر می‌انگیزد همچون:

1. در صفحه ۹۶ از کتاب عطش به استناد جمله‌ای از آقای قاضی به اشتباه گمان می‌کنند که ایشان هیچ مکتوبی ندارد و نویسنده می‌گوید که "مکتوبی از وی به جا نمی‌ماند" این در حالی است که در صفحه ۳۶۷ از همان کتاب از قول سید محمد حسن قاضی نوشته‌اند که ایشان (آقای قاضی) در سنین جوانی، تعلیقاتی بر کتاب ارشاد مفید نوشته و چاپ کردند که سال تالیف آن ۱۳۰۸ می‌باشد". و یا در صفحه ۳۸۶ از همان کتاب نگاشته‌اند "تفسیر قرآن‌شان در کتابخانه بحر‌العلوم نجف است". و یا در صفحه ۳۸۵ از کتاب مذکور به صراحت از فرزند آقای قاضی سوال می‌کنند که "آیا از آقای قاضی کتابی به جا مانده است؟" و ایشان در پاسخ می‌گویند: "بعد از وفات ایشان شیخ عباس قوچانی آمدند و گفتند: این کتاب‌ها را به من بدهید. تعلیقات بر فتوحات بود، تعلیقات بر مثنوی بود... . . "

2. در جائی دیگر می‌آورند که "شاگردان تا آخر نمی‌دانند که استادشان کیست و چه مقامی دارد. اما این برخلاف همان چیزی است که مثلا در صفحه ۱۱۲ از همان کتاب آورده‌اند.

کلمات کلیدی: زندگینامه آیت الله سید علی قاضی، سرگذشتنامه، دانلود کتاب زندگی مجتهدان، دانلود کتاب مرجعیت و روحانیت، دانلود کتاب مرجعیت، آیت الله سید علی قاضی، زندگی آیت الله سید علی قاضی، کرامات سید علی قاضی، فرزندان سید علی قاضی، داستان های آیت الله قاضی، مجتهدان و علما، دانلود کتاب سرگذشتنامه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.