دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی لاتین - الفبای جهانی زبان لکی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی لاتین - الفبای جهانی زبان لکی

کتاب آموزش خواندن و نوشتن زبان لکی لاتین - الفبای جهانی زبان لکی توسط استاد محمدرضا نظری دارکولی به نگارش رسیده است که الفبایی لاتین را ارائه و آموزش می‌دهد که از حروف آوایی انجمن جهانی آوا نگاری (IPA) برای زبان لکی استخراج شده است.

حروف الفبای جهانی زبان لکی که در این کتاب ارائه گردیده ۳۸ حرف است که یکی از کامل‌ترین حروف الفبا در میان همه‌ی زبان‌های جهان به شمار می‌رود و با توجه به تمامی آواهای خاص زبان کهن لکی به گونه‌ای بی نقص زبان لکی را به نگارش می‌رساند.

ویژگی‌های ارزنده‌ی الفبای جهانی زبان لکی:

1- کامل و مناسب بودن با تمام آواهای زبان لکی
الفبای جهانی زبان لکی به دلیل اینکه از حروف ابتکاری انجمن آوانگاری جهانی استخراج شده و دارای دقت بسیار بالایی جهت نگارش آواهای اصیل و خاص زبان لکی است، کامل‌ترین آلفابت ممکن برای زبان کهن لکی به حساب می‌آید.

2- آشنایی تمام سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان با آن
به سبب وجود داشتن تمام حروف انجمن آوانگاری جهانی در کلیه‌ی سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و زبانی جهان، الفبای جهانی زبان لکی نیز که از آن استخراج گردیده قابلیت ویژه‌ی شناخته شدن نرم افزاری دارد و در سیستم کامپیوتری همه‌ی مراکز یاد شده آشنا است.

3- زیبایی
الفبای جهانی زبان لکی به سبب دارا بودن معیار‌های جلب توجه، که جهت آوانگاری کلمات در فرهنگ‌های واژه پیش بینی شده، از زیبایی و ظرافت ویژه‌ای برخوردار است.

4- آسان بودن تایپ کامپیوتری آن
تایپ کامپیوتری الفبای جهانی زبان لکی آسان است و هیچ پیچیدگی نامعمولی ندارد.

5- نگارش از جهت چپ
نگارش از جهت چپ و هماهنگی با تمام زبان‌های لاتین دنیا، نرم افزار‌ها و مطالب علمی جهانی و همچنین عدم وجود مشکلات خاص تایپ، وجه مثبت غیر قابل انکاری است که نگارش علمی و جهانی را میسر می‌کند.

6- استقبال سازمان جهانی یونسکو از آن به عنوان یک الفبای مستقل
الفبای جهانی زبان لکی به سبب دارا بودن از معیار‌های جهانی، از جمله نگارش از جهت چپ و آشنا بودن سیستم‌های کامپیوتری جهانی با آن که نگارش علمی را میسر می‌کند، دارای معیار‌های آلفابت استاندارد سازمان‌های جهانی از جمله یونسکو می‌باشد.

7- آوانگاری دقیق و آسان نویسی
الفبای جهانی زبان لکی دارای یک ویژگی بسیار مهم است که آن را در میان تمام آلفابت‌های جهان ارزنده می‌کند و آن این است که به سبب دارا بودن خصوصیت ویژه‌ی آوانگاری‌اش کلمات زبان لکی در آن، به همانگونه که گویش می‌شوند، دقیقا همانگونه نیز نگارش می‌گردند که این ویژگی سبب آموزش سریع آن و پایین بودن امکان غلط نویسی املایی برای همه‌ی لک زبانان می‌گردد.

کتاب "الفبای جهانی زبان لکی" از سوی نویسنده‌ی آن، محمدرضا نظری دارکولی نویسنده و منتقد ادبی لکستانی ایران، به تمام لک زبانان مهرورز پیشکش شده و فایل پی دی اف آن نیز به صورت رایگان در دسترس همگان قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: زبان لکی، آموزش زبان لکی، اصالت زبان لکی، فرهنگ لغت لکی، زبان لکی کرمانشاهی، زبان لکی چیست، دانلود آموزش زبان کردی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.