دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تفسیر باران - جلد 10

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تفسیر باران - جلد 10

کتاب تفسیر باران - جلد 10 (سوره های یس، صافات، ص، زُمر، غافر) اثر مهدی خدامیان آرانی به صورتى است که گویا انسان امروزى با خدا گفتگو مى‌کند. این سبک نوشتار را نویسنده بعد از نظرسنجى فراوان از جوانان، برگزیده است و گروه هدف هم در این کتاب، همان جوانان مى‌باشند، جوانانى که از ادبیات سنگین متن‌هاى دینى خسته شده‌اند و به آن هیچ رغبتى ندارند.

خدا قرآن را براى سعادت ما فرستاده است، وظیفه ما این است که قرآن را بخوانیم و به آموزه‌هاى آسمانى آن، عمل کنیم، ما باید مسائل زندگى مادى و معنوى و موضوعات خانوادگى و اجتماعى خود را با قرآن تنظیم کنیم و در پرتو آن حرکت نماییم.

در بخشی از تفسیر آیه 10 و 11 سوره یس می‌خوانید:

از بت پرستانى که سرانجام در عذاب جهنّم مى‌سوزند، سخن گفتى، اکنون با محمّد(صلى الله علیه وآله) چنین مى‌گویى: «اى محمّد! به حال آنان فرقى نمى‌کند که آنان را از عذاب بترسانى یا نه، آنان لجوجانه از حقّ روى گردان هستند و ایمان نمى‌آورند. اى محمّد! نصیحت و هشدار تو براى کسى سودمند است که از قرآن پیروى مى‌کند و از من در خلوت و نهان بیم دارد، پس چنین افرادى را به بخشش من و پاداش بزرگ بشارت بده».

آرى، سرگذشت کافران، چیزى جز جهنّم نیست، امّا نیکوکاران در این دنیا به خیر و نیکویى مى‌رسند، آنان در سایه ایمان، آرامش را تجربه مى‌کنند و قطعاً سراى آخرت براى آنان بهتر و نیکوتر از دنیاست.

چه خوب است سراى پرهیزکاران!
سراى آنان، بهشت جاویدان است، بهشتى که نهرهاى آب در میان باغ هاى آن جارى است، در آنجا هر چه بخواهند برایشان فراهم است و تو این گونه پرهیزکاران را پاداش مى‌دهى.

کلمات کلیدی: شناخت قرآن، تفسیر قرآن، تفسیر سوره یس، تفسیر سوره صافات، تفسیر سوره ص، تفسیر سوره زمر، تفسیر سوره غافر،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.