دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی آیا قرن امریکا به پایان رسیده است؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی آیا قرن امریکا به پایان رسیده است؟

کتاب صوتی «آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟» نوشته جوزف نای، پژوهشگر برجسته علوم سیاسی، است.

کتاب صوتی «آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟» شامل شش فصل - شکل‌گیری قرن آمریکایی؛ افول آمریکایی؟؛ رقیبان و افول نسبی؛ ظهور چین؛ افول کامل: آیا آمریکا مانند روم است؟؛ جابه‌جایی قدرت و پیچیدگی جهانی - و نتیجه‌گیری است.

بسیاری از برجسته‌ترین چهره‌های دانشگاهی و سیاسی جهان، کتاب صوتی «آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟» را مورد ستایش قرار داده‌اند؛ از جمله کوین رود، نخست‌وزیر سابق استرالیا، نوشته است: «برگشت‌ناپذیر بودن افول قدرت آمریکا دیگر یک پدیده مسلم و قطعی نیست. تحلیل مجاب‌کننده نای نشان می‌دهد که آینده نظم بین‌المللی و نقش آمریکا و چین در آن، با رشته‌ای از سیاست‌های اصلی داخلی و خارجی شکل خواهد گرفت، نه اینکه نیرویی غالب، جبری و تاریخی به ‌نحوی در مورد "ماهیت"، عمق و دوران قدرت آمریکا تصمیم گرفته باشد.»

نای در فصل نخست، شکل‌گیری قرن آمریکایی، چنین می‌گوید: «بهتر است مبدا "قرن آمریکایی" را آغاز جنگ جهانی دوم در نظر بگیریم؛ زمانی که ایالات‌متحده بدون داشتن کنترل کامل، در منابع قدرت اقتصادی برتری داشت و در موازنه قدرت جهانی نقش بازیگر اصلی را ایفا می‌کرد. از این‌رو باید گفت: تاریخ تولد "قرن آمریکایی": 1941؛ تاریخ مرگ: نامعلوم ... اگر "قرن آمریکایی" در سال 1941 آغاز شده است، آیا ایالات متحده در سال 2041 همچنان دارای برتری در منابع قدرت و نقش اصلی در موازنه قوای جهانی میان دولت‌ها خواهد بود؟ حدس من "بله" است.»

با اینکه امروزه برخی تحلیلگران با اطمینان پیش‌بینی می‌کنند که چین جایگاه رهبری را از آمریکا خواهد گرفت، برخی دیگر نیز با همین اطمینان بیان می‌کنند که ایالات متحده تازه در ابتدای قدرت خود قرار گرفته و قرن بیست‌ویکم قرن آمریکایی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی «آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟» می‌شنویم:

«مشکل اصلی برای ایالات‌متحده این نیست که توسط چین یا رقیب دیگر مغلوب شود، بلکه این کشور با افزایش منابع قدرت بسیاری – هم بازیگران دولتی و هم غیردولتی – مواجه خواهد بود. این اشاعه قدرت توان ایالات‌متحده در کنترل دیگران را تحلیل خواهد برد... در نهایت، مدت قرن آمریکایی بستگی به مجموعه وسیعی از اتحادها دارد و علاوه بر این در شرایط جدید سیاست جهانی این نیاز رو به افزایش خواهد بود. ایالات‌متحده اگر تمایل به تداوم قرن آمریکایی دارد، باید محیط بین‌المللی را شکل دهد... برعکسِ آنچه که مدعیان شروع قرن چینی ادعا می‌کنند، ما هنوز وارد دوره جهان پساآمریکایی نشده‌ایم. اما تداوم قرن آمریکایی به مانند آنچه در قرن بیستم گذشت نخواهد بود.»

از جوزف نای پیش‌تر کتاب «آینده قدرت» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

کلمات کلیدی: بررسی تاریخ آمریکا، تاریخ کشور آمریکا، تاریخ پیدایش آمریکا، مردم آمریکا، کشور آمریکا، پیدایش مردم آمریکا، آمریکا، ایالات متحده امریکا، استقلال آمریکا، بررسی آمریکا،

  • به دلایل قانونی لینک دانلود این کتاب حذف شده است
کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.