دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مصرف ادبیات داستانی ایرانیان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مصرف ادبیات داستانی ایرانیان

هدف اصلی کتاب مصرف ادبیات داستانی ایرانیان، دریافت میزان مصرف ادبیات داستانی در ایران و عوامل مؤثر بر آن عنوان بوده است.

نویسنده در فصل اول، ضمن طرح مسئله، تغییرات ایجاد شده در تولید، نشر، عرضه و مصرف آثار ادبی در ایران را به عنوان تحولی مهم در سطح کلان فرهنگی و شرایط اقتصادی اجتماعی ارزیابی و نیز به تشریح رفتار خوانندگان در انتخاب و مطالعه آثار ادبی به عنوان پدیده اجتماعی- فرهنگی پرداخته است.
فصل دوم مروری است بر دیدگاه‌های نظری درباره مقوله مطالعه. نویسنده در این فصل، به‌کاربردهای اجتماعی مصرف، موفقیت اثر ادبی و سازمان‌ها و عاملان موثر در مصرف ادبی و نظایر آن اشاره کرده است.
نویسنده در فصل سوم که به یافته‌های این تحقیق اختصاص یافته، ضمن گفتگوی خود با پدیدآورندگان و ناشران، در ۴۳جدول و نمودار به ارزیابی میزان تأثیرگذاری رمان‌های فارسی از سال ۱۳۷۰تا ۱۳۸۲بر خوانندگان ایرانی پرداخته، تحلیلی نسبتاً جامع از عناصر گوناگون موثر در این امر را ارائه داده است.

 بررسی رمان‌های ارائه شده بر حسب تاریخ انتشار و مقایسه تمامی نکات و عناصر اصلی تشکیل دهنده داستان همچون جنس نویسندگان، قهرمانان، وضعیت‌ ‌‌‌اشتغال ‌و‌‌ معیشت قهرمانان آثار، فردگرایی، هنجارهای نقض شده خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی، طرفین تعارض، رابطه، زمان، عرصه‌های اجتماعی وقوع داستان و نظایر آن در آثار انتشار یافته قبل و بعد ازسال ۱۳۷۶بخش دیگری از فصل سوم را که بیشترین حجم پژوهش حاضر را به خود اختصاص داده است، در بر می‌گیرد.

کلمات کلیدی: روش تحقیق، مصرف ادبیات در ایران، تحقیق ادبیات، جامعه شناسی ادبی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.