دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان معروف دنیای آشنا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان معروف دنیای آشنا

دوارد پی. جونز ( -1950)، نویسنده امریکایی برنده پولیتزر است.

جونز با «دنیای آشنا»، ‌بارِ دیگر، صدای سیاهان را بلندتر و رساتر به گوش جهانیان رساند.

رمانی که عنوان برترین و بزرگ‌ترین رمان قرن را بر پیشانی خود دارد، و آن‌طور که والتون مویامبا، نویسنده، منتقد و استاد دانشگاه ایندیانا می‌نویسد:«از نظر من، «دنیای آشنا»، بهترین رمان چاپ‌شده‌‌ آمریکا در قرن 21 است».

و جاناتان یاردلی منتقد و نویسنده‌ واشنگتن‌پست و برنده‌ جایزه‌ی پولیتزر نقدنویسی، «دنیای آشنا» را یک رمان «عالی و فوق‌العاده» برمی‌شمرد که تاکنون در ادبیات داستانی آمریکا منتشر شده است.

رمانی که جایزه‌ حلقه‌ منتقدان ملی کتاب امریکا، ۲۰۰۳، جایزه‌ پولیتزر ۲۰۰۴ و جایزه‌ ایمپک دوبلین ۲۰۰۵ را از آن خود کرد.

همچنین «دنیای آشنا» فینالیست جایزه‌ کتاب ملی امریکا در ۲۰۰۳ نیز بوده است.

از دیگر جوایز و افتخارات جونز، می‌توان به جایزه‌ پن‌همینگوی، پن‌مالامود و نامزدی جایزه‌ پن‌فاکنر و کتاب ملی امریکا اشاره کرد.

«دنیای آشنا»، داستانی درباره‌ دنیای سیاهان در آمریکای قرن نوزدهم است. داستان در ۱۸۵۵ در مزرعه‌ مرد سیاه‌پوستی به نام هِنری تاونسند می‌گذرد. او یک برده به دنیا آمده، اما حالا یک ارباب است. اربابِ سیاه به آینده‌ای می‌اندیشد با مزرعه‌ای پنجاه هکتاری با سی‌وسه برده‌ سیاه.

او با برده‌ها به همان شکلی برخورد می‌کند که اربابِ سفیدپوستش ویلیام رابینز با او رفتار می‌کرده.

داستان حول محور دو نفر می‌چرخد: هنری تاونسند، اربابِ سیاه، و برده‌ سیاهش، موسا.

هرچند می‌توان به نوعی شخصیت اصلی داستان را هنری تاونسند برشمرد، اما او قهرمان رمان نیست، زیرا ویژگی‌های یک قهرمان را ندارد، بلکه شخصیت محوری داستان است که از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

در کنار زندگی تاونسند، قصه‌های عاشقانه و کمدی شخصیت‌های دیگر نیز طی چند دهه روایت می‌شود که داستان بر شخصیت‌محوری موسا می‌چرخد.

کلمات کلیدی: رمان خارجی معروف، رمان اجتماعی، دانلود رمان اجتماعی خارجی، دانلود رمان معروف دنیای آشنا،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.