دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب از ستایش تا پرستش

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب از ستایش تا پرستش

این کتاب پژوهشی در نقد برخی از عقاید غلوآمیز شیعیان در مورد مقام ائمه است. در این نوشتار ضمن بیان معنای غلو و غالیان در قرآن، حدیث و سخنان بزرگان دینی، تاریخچه‏ ای از غلو و افراطی‏گری در مسلمانان به ویژه شیعیان نسبت به امامان معصوم (ع) ارایه شده و برخی از این عقاید که امامان را تا سر حد الوهیت و ربوبیت بالا می‏برند مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است و احادیث غلوآمیز در این زمینه از جهت سند و دلالت به ارزشیابی گذاشته می‎شود. نگارنده بسیاری از روایاتی را که اهل‏ البیت را تا همسطح خدایی بالا می‏برند، جعلی و دروغی دانسته و مدعی است که در این روایات دست برده شده و قسمتی یا کل روایت مورد جعل و وضع قرار گرفته است. وی به نمونه‏ هایی از این روایات اشاره کرده و سرچشمه‏ ها و علل بیماری غلو و افراطی‏گری را بیان نموده است و خود رستگاربینی، خشک مذهبی، و برخوردهای احساسی با مسایل دینی را مهم‎ترین علت گرایش به غلو عنوان می‏کند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب مذهبی، احادیث غلوآمیز، سخنان بزرگان دینی، عقاید غلوآمیز شیعیان، معنای غلو و غالیان، توحید، آدم خشک مذهبی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.