دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اعتراف نامه مانوی به زبان ترکی باستان

  • موضوع: کتاب‌های تاریخی
  • ۳۵ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۲
  • ۷۹۱۶ بازدید

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اعتراف نامه مانوی به زبان ترکی باستان

نیمه دوم سده ی دوم و نیمه اول سده ی سوم میلادی در تاریخ ایران دوره ای است، که دولت اشکانی رو به سقوط داشت و دولت ساسانی پایه های حکومت خود را استوار می ساخت. در این دوره مانی زاده شده و دین جدیدی را پایه گذاری کرد. مانی در روز تاج گذاری شاپور اول به حضور او رسید و کتاب شاپورگان خود را، که به فارسی روزگار ساسانی نوشته بوده و به نام شاپور، آن را شاپورگان نامیده بود، به او تقدیم کرد. پس از شاپور هرمز به سلطنت رسید، که پس از یک سال درگذشت. پس از هرمز، بهرام به سلطنت رسید و مدت سه سال، سلطنت کرد. به دستور بهرام، مانی در سال 277 میلادی به قتل رسید. در دوره ی سلطنت اردشیر و شاپور، مانی با مسافرت به جاهای مختلف و اعزام نمایندگانی به شرق و غرب جهان آن روزگار جوامع مانوی متعددی تأسیس کرد. با قتل مانی پیروان او، از ترس قتل، به سوی شرق دولت ساسانی گریختند. مانی هفت کتاب نوشته بود، که به جز شاپورگان همگی به سریانی بودند.

کتاب اعتراف نامه مانوی یا دعای طلب آمرزش مانویان متنی به زبان ترکی باستان است این کتاب علاوه بر متن ترکی باستان و ترجمه فارسی حاوی مطالبی درباره دین مانی آموزش خط مانوی و ترکی و دستنویس های مانوی است.

کلمات کلیدی: مانی، دین مانوی، آیین مانوی، زبان ترکی باستان، تاریخ مانویان، کتاب تاریخی، خط مانوی، ظهور دین مانوی در ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.