دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF تارخچه سنگ گچ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی تارخچه سنگ گچ

حدود 160 تا 200 میلیون سال پیش دایناسورها به سرزمین های مردابی و باتلاق های دنیا مهاجرت کردند . گیاهان دم اسبی آنقدر رشد کردند که طول آنها به 12 متر رسید و همین طور سرخس ها تا 4 متر بلند شدند. در طول این دوران برخی از دریاهای بزرگ و کوچک خشک شدند و لایه های سنگ گچ که در زیر آنها بوجود آمده بود پدیدار گشت.

مطابق تحقیقات زمین شناسان دوران ناپدیدشدن دایناسورها و پدیدارشدن لایه های سنگ گچ خیلی قدیمی تر از ایجاد تمدن ها بر روی زمین است . آثار بکارگیری گچ طبق تحقیقات باستان شناسان در ایران مربوط به دوران قبل از اسلام حدود 1500 سال پیش می باشد.

گچ یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی در دنیا است . ممکن است گچ در قرون گذشته با روش هایی دیگر تولید و به صورت های دیگر استفاده می شده است . مصری هادر 600 سال قبل هاون گچی داشته اند.

مصری ها 1500 سال قبل نیز از گچ برای پوشاندن سطوح داخلی دیوارهای اهرام ثلاثه استفاده کرده اند . درون اهرام مصر بر روی سطوح صاف و سفید گچی دیوار نگاری های شکوهمندی با نقش سربازان مصری  ارابه های جنگی ، خدایان ، حیوانات و پرندگان موجود است.

 

فهرست:
گچ
ذخایر سنگ گچ
منابع تهیه گچ
مصارف گچ
خواص گچ
گچ پزی
کوره های گچ پزی
ویژگی های فیزیکی گچ سفید ساختمانی
آنالیز شیمیایی گچ سفید ساختمانی
گچ خانواده
گچ کریستال
گچ عاج
گچ پودر
گچ میکرونیزه
مقاوم کردن گچ درمقابل آب
زمان گرفتن ملات گچ
و...

کلمات کلیدی: سنگ گچ، مقاوم کردن گچ درمقابل آب، ساختن ملات گچ، انواع گچ،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.