دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تباهستان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تباهستان

کتاب تباهستان نوشته‌ی تی اس الیوت، به سرزمینی در شعرهایش اشاره می‌کند که روزگاری آباد بوده اما همینک این آبادانی‌اش را از دست داده است. اشعار دلنشین این کتاب از به یاد آوردن فراموش شده‌ها صحبت می‌کند.

در بخش اول شعر در خاکسپاری مردگان می‌خوانیم که سایه‌های صبحگاهیت (گذشته) شلاق به دست در تعقیب تو گام بر می‌دارند، درست به مانند اسب سواری خشن که اسب ناراضیش را هرگز رها نمی‌کند و چنان افساری بر گردن انسان و عمر در گذرش سنگینی می‌کند و سایه غروبینت (آینده و مرگ) به سمت تو می‌آید تا تو را در آغوش گیرد. این داستان زندگی انسانی و تجربه‌های او است که در این شعر می‌بینیم.

در بخشی از کتاب تباهستان می‌خوانیم:

آنچه که تندر گفت:
پس از نور سرخ مشعل
روی صورتی عرق آلود
پس از سکوتی یخ زده در باغ‌ها
پس از رنجی در سنگلاخ
گریان و خروشان
قصر و زندان و طنین تندر بهاری
برفراز کوه‌های دوردست
آن که زمانی زنده بود
و همینک مرده
ما که زمانی زنده بودیم
در حال مرگیم
گر اندکی صبر کنی
و اینجا
صخره‌های عاری از آب
صخره‌هایی عاری از آب

کلمات کلیدی: شعر نو، دانلود شعر، دانلود کتاب شعر، کتاب شعر، دانلود کتاب های شعر نو، دانلود کتاب شعر نو، دانلود شعر نو، مجموعه شعر، دانلود رایگان کتاب شعر، دانلود pdf کتاب شعر نو، دانلود pdf شعر نو،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.