دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب همنشین واژگان؛ شناختنامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب همنشین واژگان؛ شناختنامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا

کتاب همنشین واژگان؛ شناختنامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا نوشته‌ی محمد سلگی، به بررسی زندگی و آثار علی اکبر دهخدا می‌پردازد.

این نوشتار، برگی از زندگی و تلاش‌های خستگی ناپذیر دهخدا را ورق زد. بزرگمردی که دنیا و لذت‌های آن را به کنج می‌نهد و خود در کنج خانه‌ای می‌نشیند تا همان جا، تمام دنیایش باشد؛ دنیایی پر از واژه و کلام و کتاب؛ جهانی به رنگ کاغذ و قلم و دفتر. آگاه شدن، نوشتن و آگاه کردن، بر همه‌ی زندگی دهخدا سایه می‌افکند و حاصل آن، آثاری است که در بهترین قفسه‌های کتابخانه‌ی زبان و ادب پارسی نفس می‌کشند. برای چنین کسی که لحظه لحظه‌ی زیستن او وقف ایران و فرهنگ ارجمندش شده، شناختنش و شناساندنش کم‌ترین وظیفه‌ی ماست. امیدوارم که هم نشین واژگان قدمی در این راه برداشته باشد.

در بخشی از کتاب همنشین واژگان؛ شناختنامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا می‌خوانیم:

فرزند خان بابا خان، از ملاکین قزوین بود که پیش از ولادت دهخدا به تهران آمد و در این شهر اقامت گزید. هنگامی که علی اکبر دهخدا ده ساله بود، پدر وی وفات کرد و با توجه مادر خود، به تحصیل ادامه داد.

در آغاز جوانی یک چند نزد شیخ غلامحسین بروجردی، از فضلای وقت، تربیت یافت. سپس به محضر حاج شیخ هادی نجم آبادی و در 1317 قمری به مدرسه علوم سیاسی راه یافت. معلم ادبیات فارسی آن مدرسه، محمدحسین فروغی، موسس روزنامه‌ی تربیت و پدر ذکاءالملک فروغی، بود و آن مرحوم، گاه تدریس ادبیات کلاس را به عهده‌ی دهخدا می‌گذاشت.

کلمات کلیدی: علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا pdf، خلاصه زندگینامه علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا به زبان ساده، زندگینامه علامه علی اکبر دهخدا، درباره ی زندگینامه ی علی اکبر دهخدا، آثار علی اکبر دهخدا، زندگی و آثار علی اکبر دهخدا، زندگی نامه علی اکبر دهخدا، خلاصه ای از زندگی نامه علی اکبر دهخدا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.