دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیمای معلم در سینما

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیمای معلم در سینما

کتاب سیمای معلم در سینما نوشته‌ی محمد سلگی، به بررسی آثار سینمایی ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخته که نقش معلم در آن‌ها تاثیرگذار و پررنگ است.

معلم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شغل های جامعه همواره در آثار داستانی و سینمایی نقش آفرینی کرده است؛ گاهی در قامت یک قهرمان و گاهی هم در نقشی مکمل. معمولاً کارکردهای آگاهی بخشی، آزادی خواهی، بیدارگری، تغییرآفرینی، نخبه پروری، فداکاری و مواردی از این قبیل، جزء مختصات جداناشدنی شخصیت معلم هستند که نویسندگان به آن‌ها توجه داشته‌اند.

در بخشی از کتاب سیمای معلم در سینما می‌خوانیم:

رگبار؛ بهرام بیضایی(1351): مرحوم پرویز فنی زاده معلمی جوان و مجرد است که به تدریج وارد حکایتی عاشقانه می‌شود و برای وصال معشوق، باید با رقیبی سخت و خشن پنجه در پنجه شود. این فیلم را می‌توان روایت استاد بهرام بیضایی از تقابل فرهیختگی و لمپنیسم در جامعه دانست...

کلمات کلیدی: نقش معلم در سینمای ایران، فیلم ایرانی درباره معلم، فیلم در مورد معلمان، فیلم در مورد شغل معلمی، فیلم راجع به معلم، سینمای ایران، سینمای ایران قبل از انقلاب، فیلمهای ایرانی، فیلم های ایرانی، فیلم های ایرانی قبل از انقلاب، معلم در سینمای ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.