دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سرمایه در اسلام

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سرمایه در اسلام

کتاب سرمایه در اسلام نوشته‌ی مرتضی رضوی، به بررسی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی که یک دین کامل باید در مورد آن برنامه‌ی دقیق داشته باشد یعنی مدیریت امور مالی می‌پردازد.

کتاب «نظام اقتصاد اسلامی» از همین نویسنده پاسخی بود به یک پرسش: آیا اسلام نظام اقتصادی دارد یا نه؟ پس از نشر الکترونیکی آن، سوالات متعددی مطرح شد... آیا در یک جامعه، رواج تجارت تلقّی موجب گسترش سرقت، اختلاس و خیانت می‌شود یا بر عکس: فراوانی سرقت، اختلاس و خیانت باعث رواج تجارت تلقّی می‌گردد؟ آیا میان این دو هیچ نسبتی نیست؟ و اگر هست کدام یک علت گسترش دیگری است؟

روشن است که تجارت جلبی، موجب رواج اقتصاد، اما تجارت تلقّی منشأ ثروت «بادآورده» می‌شود. دهک‌های پائین در تنگنا قرار می‌گیرند، زیرا ثروت هر جامعه محدود است؛ تاجران تلقّی گرا آن را از دست عامه به ویژه دهک پائین خارج می‌کنند. از میان افرادی که دچار تنگنای سخت می‌شوند گاهی افرادی پیدا می‌شوند که راهی غیر از دزدی یا اختلاس یا خیانت پیدا نمی‌کنند. تجارت تلقّی منشأ هر نوع جرم، بزه، جنایت و حتی دعواهای خانوادگی و طلاق است.

کلمات کلیدی: نظام اقتصاد اسلامی pdf، اقتصاد اسلامی چیست، اصول اقتصاد اسلامی، کتاب اقتصاد اسلامی، کتاب نظام اقتصادی اسلام، کتاب نظام اقتصادی اسلام pdf، جایگاه اقتصاد در اسلام،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.