دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان زمان فراموشی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان زمان فراموشی

کتاب رمان زمان فراموشی نوشته‌ی علیرضا جمالزاده با فضایی سورئالیستی، رویکردی بر مبنای فلسفه غرب به رویداد‌ها از نگاه حیوانات دارد و دربردارنده‌ی روایاتی است که انسان‌ها در زندگی روزمره با آن روبه رو می‌شوند.

این رمان در سه بخش راوی‌های مختلفی دارد که در کلیت، یک داستان مشترک را به وجود می‌آورند. جدا از فردیت هر روایت، کتاب یک ساختار کلی دارد و شما در خاتمه به مفهوم زمان فراموشی پی می‌برید؛ موضوعی که در عنوان کتاب نمایان است.

در بخشی از کتاب رمان زمان فراموشی می‌خوانیم:

کوسه در اعماق مشغول گریه بود. خسته از بوی خون، دیگر نای عبور آب از گوشه و کنار باله‌ها و شکمش را نداشت. شاید به این دلیل که هرگز موفق به خاراندن شکمش یا دیدن باله‌ی روی کمرش نشده بود. فقط از این بابت که کسی فرق بین اشک‌هایش و آب پیرامونش را تشخیص نمی‌داد، آسوده‌خاطر بود. شاید او تنها کسی بود که از غرق‌شدگی خویش اطلاع داشت. نوعی کرنش در وجود، تلنگر و یا حتی عبور نور و یا فقط نوعی ضعف و یا تهوع از سر گرسنگی و یا بی‌خوابی. کوسه مدت‌ها در پی جواب و یا حتی سؤالی که خود نمی‌دانست چیست در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها، بدون توقف، رو به جلو به پیش می‌رفت. نوعی تضاد میان تن و جان. لاک‌پشت بعد از دویست سال حمل آن لاک سنگین و کمرشکن دیگر نای حرکت نداشت.

این حقیقت که او عاشق حرکت بود، ولی تاب و توان آهستگی را نداشت، پیوسته در افکارش، وی را به تلاطم وامی‌داشت. با خود می‌گفت دویست سال مدت زیادی است و جای کُنْدی من را برای ادامه مسیر پر می‌کند. ولی او نیز کاسه صبرش به سنگینی لاکش پیوسته بود. شاید هم دلایل دیگری داشت. شاید دلباخته‌ی ماهی تندرویی شده بود و هرگز توان رسیدن به او را نداشته بود و یا از هم‌صحبتی با هملاکانش به فغان آمده بود. چون حرف زدن لاک‌پشت‌ها مانند حرکت کردنشان کُنْد است؛ گویی از موجودیت خود نیز خسته شده بود. هر چه بود بلااتفاق به سرعت سوق داده می‌شد.

کلمات کلیدی: سورئالیسم در ادبیات فارسی، بهترین کتاب های سورئالیسم، سوررئالیسم، دانلود رمان جدید، رمان جدید، دانلود رمان رایگان، رمان، دانلود رمان، دانلود pdf رمان، رمان ایرانی pdf، رمان pdf، دانلود رمان ایرانی، دانلود رمان اجتماعی، رمان اجتماعی، رمان اجتماعی ایرانی، دانلود pdf رمان زمان فراموشی، دانلود پی دی اف رمان زمان فراموشی، دانلود رایگان رمان زمان فراموشی، دانلود رمان زمان فراموشی، دانلود رمان زمان فراموشی، دانلود رمان زمان فراموشی با لینک مستقیم، دانلود رمان زمان فراموشی برای موبایل، رمان زمان فراموشی، رمان زمان فراموشی، pdf رمان زمان فراموشی کامل، دانلود کتاب زمان فراموشی با لینک مستقیم، دانلود کتاب زمان فراموشی برای موبایل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.