دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب خلوتگه خورشید: درآمدی بر مبانی عرفان اسلامی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب خلوتگه خورشید: درآمدی بر مبانی عرفان اسلامی

کتاب خلوتگه خورشید: درآمدی بر مبانی عرفان اسلامی نوشته‌ی محمد خدادادی، مبانی جریان حیات‌ بخش عرفانِ اسلامی را تا حدودی معرفی می‌نماید و درآمدی برای جویندگانِ دانشِ معرفت است. 

«علم عرفان» علمی است که با یاری گرفتن از قوای حسّی و فوق حسّی، قصد دارد تا «معمّایِ وجود» را برای انسان حل کند و روشن سازد که هستی از کجا سرچشمه گرفته، ذاتِ هستی‌ بخش چیست، چرا عالمِ وجود را پدیدار ساخته است، جایگاه انسان در نظام هستی کدام است و در نهایت، پس از علم و معرفت به ذاتِ هستی، شرایطی را فراهم سازد که آدمی بتواند به وحدت با آن حقیقتِ محض و وجودِ مطلق دست یابد و از عالم کثرت به عالم وحدت راه یابد.

 «علم عرفان» علمی است که قصد دارد، معرفتِ مبدأ و معاد را به صورتِ عینی و شهودی و حقیقی، همراه با درکِ بی‌واسطه، برای انسان فراهم آورد. انسان، از آنگاه که اندیشیده است، پایه‌های نخستینِ علم عرفان را بنا نهاده و در گذرِ تاریخ و تکامل اندیشه، به این علم نیز کمال بخشیده است.

با تجلّی دینِ مبین اسلام و ظهور عینیِ اسماءُ اللهِ حُسنی در این آیین، دریچه‌های جدیدی برای کسب معرفت به روی طالبان حقیقت گشوده شد. این‌ بار، سالکانِ کوی دوست، در سایه‌ سارِ تعالیم اسلام و انفاسِ حیات‌ بخشِ انسان‌های کاملی که در این آیین ظهور یافتند، به کسب معرفت پرداختند و اندیشه‌ای نو به نام «عرفان سلامی» را در عالم تجلّی بخشیدند. جریان «عرفان اسلامی»، هزار و چند صد سال است که به مسیر خود ادامه می‌دهد و تشنگان حقیقت را سیراب می‌کند.

 این کتاب در پنج فصل به دانشجویان، خوانندگان و پژوهندگان ارجمند عرضه می‌شود. فصل اوّل، دربرگیرنده کلیّات علمِ عرفان همچون، تعریف، مسائل و مبادیِ آن است. در فصل دوم، به بحث پیرامون چگونگی تجلّیِ کثرت از وحدت و مراتبِ وجود تا ظهور انسان کامل پرداخته می‌شود که از آن به «قوس نزول» تعبیر شده است. در فصل سوم، به مباحث سیر و سلوک و سفر از کثرت به وحدت و به عبارت دیگر، «قوس صعود» پرداخته شده است. فصل چهارم، سیری کوتاه در اصطلاحات عرفانی و دلیل به کار بردن آن‌ها توسط عارفان است. فصل پنجم نیز به معرفی مختصر برخی از عارفان برجسته مسلمان اختصاص یافته است.

کلمات کلیدی: آشنایی با عرفان اسلامی، عرفان چیست pdf، مراحل عرفان اسلامی، کتاب عرفان اسلامی، انواع عرفان، دانلود کتاب های عرفان اسلامی، دانلود کتابهای عرفانی pdf، بهترین کتابهای فلسفی عرفانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.