دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پوکی استخوان و استئوآرتریت در سالمندان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پوکی استخوان و استئوآرتریت در سالمندان

کتاب پوکی استخوان و استئوآرتریت در سالمندان تألیف مرضیه شیرازی خواه و حسین نحوی نژاد، به بررسی علل بیماری‌های استخوانی شایع در دوران سالمندی می‌پردازد. سالمندی یک فرایند طبیعی در زندگی است که از ابتدای عمر شروع می‌شود و با افزایش سن به تدریج تغییرات جسمانی، روانی و احساسی در انسان رو‌ی می‌دهد. این تغییرات بسیار تدریجی و فردی می‌باشند. یکی از تغییرات شایع در این دوران آرتروز، پوکی و شکنندگی استخوان‌ها است.

در بخشی از کتاب پوکی استخوان و استئوآرتریت در سالمندان می‌خوانیم:

محققان دریافتند که نوع چربی مصرفی ما می‌تواند در سامتی ما تأثیر بگذارد. آن‌ها هرگز توصیه نمی‌کنند که مصرف انواع مختلف چربی را به طور کامل قطع کنیم. در حقیقت این افراد معتقدند که افزودن برخی چربی‌ها به رژیم غذایی و کاهش برخی دیگر از آنها ممکن است در کاهش التهاب در استئوآرتریت مفید باشد.

همه ما به اسیدهای چرب ضروری از منابع مختلف نیاز داریم. اما رژیم‌های غذایی امروزی که شامل غذاهای از قبل پخته شده و آماده می‌باشد، خارج از حد تعادل است. ما به استفاده بیش از حد چربی‌های مضر حیوانی، چربی‌های اشباع شده و چربی‌های گیاهی حاوی اسید چرب لینولئیک امگا 6 که ممکن است سبب ایجاد التهاب گردند، تمایل زیادی داریم و در عوض مواد غذایی که دارای اسید چرب‌های لینولئیک امگا 3 مفید هستند را به اندازه کافی مصرف نمی‌کنیم.

کلمات کلیدی: ارتقاء سلامت، استخوان، سلامت، پزشکی، پوکی استخوان، پیشگیری از پوکی استخوان، راهکارهای داشتن استخوان هایی سالم، بیماری های استخوان، سالمند شناسی، توان بخشی در سالمندان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.