دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب در ستایش 1001 حسن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب در ستایش 1001 حسن

کتاب اشعار در ستایش 1001 حسن اثر منصور متین، برای ابراز ارادت به مقام والای فرزانۀ، حکیم الهی و عارف صمدانی، حضرت نجم‌الدین حسن حسن‌زاده طبری آملی منتشر گردیده است.

چهره شناخته شده و شخصیت نامور این بزرگوار قدر عرصۀ عرفان و فلسفۀ الهی نیازی به معرفی و تمجید امثال سراینده نداشته است. اما از آن‌جا که خود ایشان بیش از پیش کنج عزلت و دوری از هیاهوی دنیوی را ترجیح می‌دهد، ممکن است به تدریج نسل‌های جوان‌تر از اهمیت وجود و آثار ایشان، که رهنمون به ساحت الهی وجود انسان و جایگاه حقیقی او است، مغفول بمانند.

سرآغاز این تلاش ناچیز تحت تاثیر غزل دل انگیز «علم الاسما» حضرت ایشان بوده است که در سالیانی دور، تقریباً اواخر دهه ۴۰ شمسی سروده‌اند. مابقی سروده‌ها متاثر از تفقدات و اعتنای ایشان از طرقی است که اعتقاد سراینده به مقام و کرامات معظم‌له را جدی‌تر و راسخ‌تر کرده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

شاعر که بر او عتاب نامد ماییم
کز او سخن صواب نامد ماییم
دیوانه که صد کفر پریشان گوید
یک آیه بر او عذاب نامد ماییم
آنکس که اگر نامه نوشتی با یار
از جوهر زر، جواب نامد ماییم

کلمات کلیدی: اشعار فارسی، شعر فارسی کوتاه، عارفان ایران، حسن حسن زاده آملی، علامه حسن زاده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.