دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زندگی مؤمنانه عاشوراییان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زندگی مؤمنانه عاشوراییان

کتاب زندگی مؤمنانه عاشوراییان به ارائه محتوا برای دوازده منبر با رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی می‌پردازد.

این کتاب دربردارنده سرفصل‌های زیر است:

- خدا محوری عاشورائیان
- معادباوری عاشوراییان
- پایبندی عاشوراییان به حقوق دیگران
- ادب و بزرگواری عاشوراییان
- تربیت حماسی عاشوراییان
- اطاعت پذیری عاشوراییان
- حمایت از دین توسط عاشوراییان
- حیا و عفت عاشوراییان
- دنیاگریزی و پرهیز از تجمل عاشوراییان
- عبودیت  و  ارتباط عاشوراییان با خدا
- وقف مهم ترین دادرس قیامت
- وقف عامل پیشگیری از تهاجم فرهنگی

در بخشی از کتاب زندگی مؤمنانه عاشوراییان می‌خوانیم:

حسرت‌مندترین افراد در روز قیامت

سه طایفه‌اند که حسرت‌شان در قیامت از همه بیشتر است:

دسته اول: هر عالم و واعظی که به علم و نصیحتش، دیگران عمل کردند، ولی خود بی‌عمل از دنیا برود. این عالم فردای قیامت وقتی می‌بیند دیگران به برکت وعظ و علم او بهشتی شدند؛ اما خودش را به دوزخ می‌برند، چه خجالتی دارد؟! آرزو می‌کند‌ ای کاش زودتر او را به جهنم ببرند تا مردم او را نبینند.

دسته دوم : مولایی است که در اثر بی‌عملی در عذاب است؛ ولی غلامش در غرق در ثواب پاداش می‌باشد. این‌ها عذاب روحانی است، قطع نظر از عذاب جهنم و بدتر از آن است. یک عمر می‌گفت: «من مولایم، خانمم، نوکر و کلفت دارم.» اما در آن‌جا می‌بیند که خدمت‌گذاران، آقا و خانم حقیقی هستند و خودش بدبخت و پست و ذلیل است.

دسته سوم: مالداری است که از مالش بهره نبرده و آن‌ها را جا گذاشته و به آخرت سفر کرده است؛ اما ورثه‌اش اموال او را در خیرات و مبرات صرف کردند. زحمتش را او کشیده و استفاده‌اش را دیگران بردند. فردا هم حسرتش برای اوست.

تحریک احساس

اما کسی که مالی را به ناروا فراهم کرده و ورثه‌اش بدون آگاهی از پیشینه این مال، آن را در راه خیر هزینه کنند، حسرت این مرد دو برابر است، زیرا هم ثواب از دستش رفته و هم این‌که باید عذاب غصب مال و تضییع حقوق دیگران را تحمل کند. امام على (ع) فرمود: «روز قیامت بزرگ‌ترین حسرت و افسوس، افسوس مردی است که مالی را به ناروا گرد آورده است. خود به دوزخ رود و آن مال را برای کسی به ارث گذارد که در طاعت خداوند سبحان خرجش نموده به بهشت رود.» رسول الله (ص) فرمودن: «پشیمان‌تر از همه مردم در روز قیامت، مردی است که آخرت خود را به دنیای دیگری فروخته است.»

کلمات کلیدی: زندگی مومنان، زندگی عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی، زندگی عاشوراییان، زندگی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، آیات و روایات، زندگی مومنانه از دیدگاه قرآن، زندگی مومنانه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.