دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای عملی ایمن سازی برای کارکنان بهداشتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای عملی ایمن سازی برای کارکنان بهداشتی

کتاب راهنمای عملی ایمن‌سازی برای کارکنان بهداشتی نوشته‌ نبی اله مهدوی پور، روش‌ها و کاربردهای عملی و جامعی را برای پیشگیری از بیماری برای افرادی که به هر نوعی در ارائه خدمات ایمن‌سازی سهیم هستند، از جمله پزشکان، کارشناسان و کاردان‌های بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، پرستاری، مامایی و به ویژه همکارانی که کار آموزش واکسیناسیون را به عهده دارند ارائه می‌دهد.

حدود یک قرن از شروع واکسیناسیون در کشور ما می‌گذرد و طی این مدت تلاش های زیادی صورت گرفته است تا کشور عزیزمان نه تنها از این قافله عقب نماند بلکه همواره به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در منطقه مطرح باشد. علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته و تدوین راهنمای کشوری ایمن‌سازی و ویرایش مداوم آن و تدوین کتابچه راهنمای مراقبت عوارض ایمن‌سازی، تزریق ایمن و زنجیره سرما در سال‌های اخیر، عدم وجود یک منبع کامل و جامع در خصوص مدیریت ایمن‌سازی که همه نیازهای آموزشی، فنی، اجرایی و... را برای ارائه کنندگان خدمات ایمن سازی تامین نماید، به خوبی مشهود است.

در بخشی از کتاب راهنمای عملی ایمن‌سازی برای کارکنان بهداشتی می‌خوانیم:

آنافیلاکسى (واکنش آلرژیک حاد تهدید کننده زندگى)

هر مرکزى که واکسیناسیون انجام مى دهد باید پروتکل شیوه کار و تجهیزات لازم براى ارائه مراقبت اولیه جهت افراد مشکوک به آنافیلاکسى را داشته باشد. کارکنان مرکز باید آمادگى لازم را براى تشخیص و عکس العمل مناسب براى چنین وضعیت را داشته و باید CPR اورژانسى داشته باشند. همه کارکنان باید گواهى آموزش کافى پروتکل‌هاى اورژانس روش‌ها و تجهیزات کاربردى به صورت دوره‌اى مورد بازنگرى قرار گیرند.

سنکوپ یا غش (faint)

غش یا سنکوپ ممکن است در طول واکسیناسیون مخصوصاً براى نوجوانان و بزرگسالان اتفاق بیفتد و این افراد به زمین بیفتند و متحمل صدمه بشوند، در نتیجه واکسیناتور باید فرد را در تمام طول تزریق بنشاند. سنکوپ یا پاسخ وازوواگال (که ناشی ازپائین افتادن ناگهانی فشارخون می‌باشد) با عکس العمل‌هاى آلرژیک یکى نیست، اما اگر سنکوپ ایجاد شود واکسیناتور باید مراقبت‌هاى حمایتى را براى بیمار انجام دهد تا بیمار به حالت طبیعى برگردد. پس از واکسیناسیون واکسیناتور مخصوصاً باید مراقب افرادی باشد که موقع دریافت واکسن اضطراب زیادی دارند و در صورتی که فرد دارای علائمی از قبیل رنگ پریدگی و یا عرق کردن باشد باید او را نشانده یا به حالت دراز کش قرار داده پاهایش را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهد تا نشانه‌ها بر طرف شود.

کلمات کلیدی: واکسیناسیون، ایمن سازی، کارکنان بهداشت، دسته بندی واکسن ها، واکسن، سرنگ، سنکوپ، غش، انواع تزریق، کنترل عفونت، عفونت، انواع ایمنی فعال و غیر فعال، واکسن زنده ضعیف شده، تزریق عضلانی، تزریق زیرجلدی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.