دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی نخستین فرعون مؤنث

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی نخستین فرعون مؤنث

کتاب صوتی نخستین فرعون مؤنث اثر پاملا دل، جلدی دیگر از مجموعه شخصیت‌های تأثیرگذار است که به زندگی نخستین و قدرتمندترین فرعون مونث جهان می‌پردازد.

فرعون‌ها در سرزمین مصر در حدود هزاران سال پیش فرمانروایان قدرتمندی بودند. یکی از این فراعنه که خیلی هم استثنایی و خاص بود تا اواسط سده نوزدهم میلادی ناشناخته مانده بود. نام او «حَتْشِپْسوت» بود. هر چه اطلاعات باستان‌شناسان درباره این فرعون که حدود 3500 سال پیش حکومت می‌کرد، بیشتر می‌شد، ماجرای او رمزآلودتر می‌شد.

حتشپسوت (Hatshepsut: Egypt’s first female pharaoh) در اوایل امپراتوری جدید، دست کم بیست سال حکومت کرد. دوران حکومت او توأم با صلح بود و برنامه‌های ساخت و سازهای عظیمی طی این دوره آغاز شد. او معابد، مقابر، ستون‌های سنگی عظیم و نمازخانه‌های گرانیتی با ابهت و حیرت‌انگیزی ساخته است. برخلاف فراعنه قبلی، او ساختمان‌های قدیمی را که دشمنان ویران کرده یا بر اثر گذشت زمان تخریب شده بودند، احیا کرد.

نکته دیگری که باعث شگفتی مصر‌شناسان شده این است که این فرعون مرد نبود، بلکه زن بود. او در جامعه‌ای مردسالار به بالاترین مقام رسیده و به روش مردانه‌ای حکومت کرده بود. مصریان او را یک الهه می‌دانستند.

در برخی تحقیقات علمی معاصر درباره این فرعون زن آمده است: «حتشپسوت یکی از حکام مهم سلسله هجدهم فراعنه مصر در قرن 15 پیش از میلاد مسیح بود که قدرت را از چنگ فرزندخوانده پسرش خارج کرد. وی به خاطر پوشیدن جامه‌های مردانه و گذاشتن ریشی مصنوعی شهرت داشت و از هر دو حاکم دیگر زن در میان فراعنه، نفرتیتی و کلئوپاترا، قدرتمندتر بود. معبد حتشپسوت یکی از محبوب ترین بناهای یادبود در گورستان فراعنه در دره پادشاهان در مصر علیا است. اما پس از مرگ، نام حتشپسوت از کلیه اسناد پاک شد که تصور می‌شود انتقام پسرخوانده‌اش از او بوده است.

کلمات کلیدی: زندگی نامه، مجموعه شخصیت های تاثیرگذار، کتاب صوتی نخستین فرعون مؤنث، حتشپسوت، Pamela Dell، Hatshepsut Egypts first female pharaoh،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.